varvetrunt.blogg.se

Den högsta punkt

Publicerad 2013-08-15 15:06:37 i Allmänt

Så har torsdagen gått och det är snart helg. Första arbetsveckan efter semestern närmar sig därmed sitt slut.
Den har fortsatt att gå lätt förutom då att jag av någon svårförståelig? anledning numera lider av en viss sömnbrist...
Nåja, jag verkar ju bara bli yngre med åren, så det ska nog lösa sig.
Dessutom är jag ju alldeles ensam och övergiven förtillfället, vilket innebär att "arbetsbördan" därmed har minskat "rejält". Dock ska det andra varvet målas i eftermiddag så att jag förhoppningsvis blir klar i helgen med sovrummet. Inte så kul med ett sovrum som ser ut som efter en jordbävning med en magnitud på cirka 8.
 
Trist nog så börjar jag till slut inse att jag nog har problem med att käka mjölmat. För andra dagen i rad har jag ätit pannkaka till lunch, och för andra dagen i rad mår jag inge vidare efter lunchen. Det här har jag i och för sig märkt av förut, men inte grunnat så mycket över det. Sedan åt vi ju dessutom pizza i går kväll och det faller väl till en del under kategorin mjölmat. Mådde inge vidare igår kväll heller. Får nog kolla upp det framöver.
 
Utmaning 47/100
Den högsta punkt jag nått.
 
Ja eftersom jag inte vandrat i fjällen så är nog antalet höjdmeter jag vistats på tämligen lågt.
Högsta punkten kan var på polcirkeln i Norge. Något tusental meter upp tror jag den ligger, men vet inte säkert.
Det jag vet är att det var mer än 20 grader varmt nere vid havet, och uppe vid polcirkeln var det nära noll och snålblåst.
Inget vidare skönt med andra ord. Speciellt inte med tanke på hur jag var klädd vid tillfället.
Än lättare klädda var nog den busslast med tyska pensionärer som hade ställt upp sig för fotografering vid skylten.
Huttrande i kylan ropade de schnell, schnell till fotografen.
 
Nä fan, nu måste jag måla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela