varvetrunt.blogg.se

Kul igen.

Publicerad 2013-08-30 19:10:00 i Allmänt

Äntligen kändes det åter riktigt bra att springa. Kroppen och knoppen ville i dag. Får hoppas att det nu har vänt efter en närapå  månadslång formsvacka. Den längsta jag haft på cirka två år.
Det firar jag med lite chips och en öl.
 
Nu väntar en helg med lite blandad kompott. Bägge grabbarna är här, men då jobbar Inger istället.
Aldrig (stavas aldrig med två l) får man vara riktigt glad. Nä det är var ju fel, glad är väl det minsta man kan säga om mig den här sommaren. Men ändå...
Trots det så blir det ett besök på bluesfesten i Östersjäland, i morgon  em/kväll. Det blir säkert lika kul som när Ramblin' Minds var där. Nu vankas det blues från 14.00 till långt efter midnatt.
 
Min ogenerade förtjusning över min nyinköpta vinylsvarv håller i sig. Fan vad jag har saknat mina 70-tals plattor.
Jag köpte min första cdspelare i mitten av 80-talet, så jag har ju en hel del åttiotalsvinyl. Men de hamnar lite på sidan. 80-talet var ju nästan ett enda stort mörker på musiksfronten.
 
Det här bjuder jag på då jag får oväntat besök.  Utmaning 55/100
 
Snabbkaffe är svaret på den frågan så klart, eller var kanske. Sedan en tid tillbaka kokas det åter kaffe i det här hemmet. Mycket gott är det ju, om än något opraktiskt. Vilket var orsaken till att det en gång försvann.
Skälet att kokkaffet återkommit stavas Inger förstås. En kvalitetshöjning så klart i kedjehushemmet. Både kaffet och Inger avses nu, juh.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annelise

Publicerad 2013-08-30 19:30:37

Åsså får ni läsa framtiden i sumpen....

Svar: Ja precis, fast det vill jag inte. Vill hellre läsa till och med sista sidan..
Stig

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-08-30 22:21:06

Hon är klok, den där Inger... :)

Postat av: Annelise

Publicerad 2013-08-30 22:22:58

Bra :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela