varvetrunt.blogg.se

Liva upp

Publicerad 2013-08-09 14:31:00 i Allmänt

Sista semesterdagen bjuder på regn, men det går bra det med. Jag kan alltid lira lite betapet, vilket osökt leder mig över till dagens utmaning. Precis just NU, eller rättare sagt för 15 minuter sedan.
Då lappade jag till MacArthur rejält. Han ligger så där en tusen poäng högre i ranking än vad jag gör.
Det kändes mycket bra, eftersom han under förmiddagen fick lite turligt oavgjort mot mig. Troligtvis var det också därför han ville ha en returmatch. Han ville nog platta till sopan ordentligt...man kan ju inte ha så mycket tur igen, typ.
 
Ikväll kommer grabbarna. Det ska bli så kul, även om de oftast häckar framför sina datorer. Det blir alltså inte så mycket umgänge med andra ord, men bara det faktum att de är här livar upp.
 
På tal om liva upp, nu är det den tid på året då min anläggning låter som bäst. Varmt väder kombinerat  med en hög procent luftfuktighet gör susen framför allt för mina högtalare. 
Det är alltså den tiden på året mina grannar har störst chans(risk) att få lyssna (ofrivilligt?) på min eminenta skivsamling. Tur att det fortfarande är semestertider skulle kanske någon "barbar" säga...
 
På tal om att liva upp del III. I morgon spelar MODO säsongens första träningsmatch. Den går i "lyan" mot björklöven. "Löven" som är nykomlingar i hockeyallsvenskan. Kan bli en kul match även om träningsmatcher aldrig kan jämföras med seriespel.
Gissa vem som kommer att närvara?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela