varvetrunt.blogg.se

Loppis

Publicerad 2013-08-08 14:02:26 i Allmänt

Man märker att livet är en aning förändrat när man hittar ett antal onämnbara i tvättkorgen.
Vill bara säga det så ska jag sedan inte orda mer om det....
 
Dagen har hittills varit en dag med ren slöhet, för att sedan växlat över till  ren slapphet.
Man måste ju variera sig.
Trots det har jag donat lite med tvätt och dylikt. Lite aktivitet är bra, sägs det i alla fall.
 
När jag är på loppis brukar jag komma hem med.....väldigt lite. Jag är nog en som mest gluttar runt lite.
Fast senast hittade jag ju ett litet bord och några cd. Jag letar dock förnärvarande efter en speciell sak. Nämligen efter en kaffepanna. Helst en emaljerad liten en. Det blir definitivt godast kaffe i en sådan.
Nu verkar det inte vara så lätt att hitta någon, men skam den som ger sig.
 
Jag var ner en sväng på jobbet vid lunchtid. Det var trevligt faktiskt. Jag börjar nog längta efter att få till lite rutiner igen. Inser att jag trots allt trivs rätt bra med sådana. Ungefär som ungdomarna mina brukar säga när sommarlovet går mot sitt slut.
Människan är nog i mångt och mycket ett vanedjur.

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-08-08 17:03:31

Kaffepannor är jättesvåra att hitta. Det ska ju vara brygg och allt möjligt annat konstigt nuförtiden :)
Fast då borde det ju vara lätt att hitta så´na "antika" saker på loppis.

Hur går det här ihop?

Svar: Ja visst är det lite motsägelsefullt?
Stig

Postat av: irene

Publicerad 2013-08-08 18:32:01

Menar du en sån där "smal" och "hög" sak? ...som jag har två av?

Svar: Jo en sådan går väl bra. Är den ena till salu?
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela