varvetrunt.blogg.se

Mera av mig

Publicerad 2013-08-11 21:17:26 i Allmänt

Dåså, då är jag där. Det vill säga vid semesterslutet. Men det känns rätt bra ändå. Får se om jag tycker detsamma i morgonbitti. Men det gör jag säkert, speciellt om jag har vecka 37 i åtanke.
 
Helgen har annars förlöpt väl, ja till och med mycket väl, eftersom vi äntligen fick spendera dagarna tillsammans.
I går blev det loppisbesök och MODOs säsongspremiär som höjdpunkter. 
Idag har vi satt väv på väggarna i sovrummet och på tisdag ska jag börja måla. 
Det jag skulle göra andra veckan på semestern blir av först nu. Det kom liksom annat i vägen.
 
Nåväl
 
Mitt liv som blondin 45/100
 
Ja blond var jag visst som liten, men knappast nu. Det är väl mest grått nuförtiden, ja det som finns kvar menar jag förstås. Däremot om man översätter blond med lite naiv, kan jag nog ibland hålla hög klass.
Det kan jag vara lite stolt över faktiskt. På något sätt har jag tappat lite av min cynism med tiden. 
Glädjer mig åt det lilla och tror inte att alla har baktankar. 
Ja förutom konditorn förstås....
 
På tal om konditorn, så kommer jag osökt att tänka på godsaker som inmundigats under min semester.
Det har gett resultat på vågen kan jag säga. Inget vidare kul resultat, men det är bara att börja jobba med det i morgon. Innan september ska jag vara ner på min "innansemesternvikt", men det ett par tre kilo att plocka bort så jag ska väl inte gapa över för mycket. Fast det har jag väl redan gjort så att säga.
Nu doftar det gott från köket. Nykoktkaffe gjort i mitt loppisfynd från igår.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-08-12 06:45:40

Så härligt att höra positiva Stig <3
Tack I!

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-08-12 17:34:04

Håller med föregående skribent.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela