varvetrunt.blogg.se

Obesegrade

Publicerad 2013-08-07 16:07:34 i Allmänt

Det var en skön löprunda trots värmen och fuktigheten. Det känns att jag slarvat lite med träningen, men det är ju snabbt åtgärdat. Förhoppningsvis ska jag väl säga, vis av erfarenhet som jag ju är.
Dagarna går snabbt nu, denna sista semestervecka. Mest beroende på att dagarna är trevliga och aktiva. I går blev det gofika hos SkogsHilda, följt av en liten prommis. På det lirade vi lite TP mot några kids. Med tanke på att vi valde frågorna som följde med originalutgåvan klarade de sig rätt bra. Men nog har jag svårt att vilka som ska kunna matcha Team Stig-Inger.....
 
Senare på eftermiddagen blev det en vända till Björnstugan. Biff Gretan var lika god som vanligt.
Dagens klou blev dock kajakpaddlingen inne i Härnösand. Det var riktigt kul, även om jag nog var lite väl spänd i kroppen från början. Det är ju inte så bra för balansen om man så säger. Men jag tog det bit för bit och i slutändan gick det riktigt bra tycker jag.  Inget ofrivilligt dopp här inte.
Vi paddlade ett varv runt Mellanholmen. Det var nog en rätt så lagom start, för det ska bli någon vända till har jag tänkt mig. Men då kanske från Lappudden eller så. Det är ju lite närmare..
 
Ikväll blir det ett nytt stadsbesök. Den här gången till Kramfors för att bevista lokalderbyt mellan byns hjältar och stadspojkarna. Förhoppningsvis blir det tre lätta poäng till oss som bor på rätt sida älven.
 
Kurt Wallander är ju en filur jag gillar på något sätt. Lite har han väl fått sätta normen för hur en svensk kriminalpolis funkar. Ja åtminstone på på film. Böckerna av Henning Mankell är ju som vanligt mera mångfaceterade än vad man kan få fram med rörliga bilder. Men jag tycker, faktiskt, att Krister Henriksson emellanåt får till rollen på ett bra sätt.
Om än något sävligt kanske.
Filmerna om Kurt Wallander tappade även lite tempo efter att Johanna Sällström så tragiskt gick bort. 
Hon var en av mina favoriter faktiskt.
 
Denna utvikning var utmaning numero 42

Kommentarer

Postat av: Annelise

Publicerad 2013-08-07 18:35:25

Får jag rekommendera "Historia längs ån" i Sundsvall den 17 augusti? Se evenemang jag delat på Facebook!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela