varvetrunt.blogg.se

Överjordiskt

Publicerad 2013-08-23 19:39:10 i Allmänt

Det här är nog första gången i mitt arbetsliv jag ärligt kan säga att det är jäkligt trist när chefen slutar. 
Men nu är det så enkelt att Therese är den bästa chef någonsin jag haft. Rak, ärlig, snabbtänkt och med en massa humor. Det sistnämnda måste man nog ha om man ska ha mig som underlydande...
Det som är det roliga i kråksången är, att de förväntningar jag haft på henne som chef sedan flera år tillbaka, har hon infriat med råge!
Å vilka cupcakes hon sedan gör. Närmast överjordiskt goda.
Tack Therese för det här året!
 
Nu är det äntligen helg och det känns skönt. Som vanligt har jag slumrat några timmar på soffan.
Hellre det än att slumra in framför dumburken eller nåt. Nu känner jag mig pigg och på hugget.
Morgondagen ska tillbringas åtminstone delvis inne i stan. Det blir väl lite snokande runt på diverse loppisar och även ett besök hos storebror. 
Söndagen ska jag försöka ägna åt att slutföra sovrummet. Lister som ska återbördas på plats m.m
 
Det här har jag alltid hemma i köksskåpet.  52/100.
 
Ja är det matvaror det gäller, så finns det två varor jag aldrig vill vara utan.
Först och främst måste jag alltid ha ett paket Husman. En måltid känns aldrig riktigt komplett utan ett par skivor Husman. Jag äter det till och med till pizza. Det funkar även riktigt bra när min magkatarr vaknar till liv. Ett par tre skivor utan något på, får magen att jobba på och "glömma bort" att göra ont.
Sedan är det mussli. En dag som startar utan fil och mussli till frukost, startar inte bra.

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-08-23 19:58:14

Härligt att höra nåt positivt om en chef! Tack. Du går från klarhet till klarhet :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela