varvetrunt.blogg.se

Premiär

Publicerad 2013-08-03 14:06:15 i Allmänt

Det är lite av varannnandagsskrivande just nu här på bloggen. Kan säkert skyllas på min nya tillvaro som, ja vadå?
Servicetekniker kanske. Ja det låter bra, fast den titeln gäller väl bara i en vecka till.
Sedan återgår även jag till näringarna. Servicetekniker verkar nämligen inte vara ett pensionsgrundande yrke, om jag nu förstått saken rätt.
Vore de det skulle jag mycket väl kunna tänka mig att fortsätta i yrket. Fast jag antar att då skulle det från visst håll, formuleras krav på genomgångna matlagningskurser och dylikt. 
Men herre gud, jag vet väl hur gurkor ser ut....
 
Nåväl, igår  återvände jag för en kväll till mina gamla jaktmarker. Åkte upp till Gottne och tittade på deras match mot Undrom i Ångemanlands 4:an. De är ju numera ett ambitiöst lag som vill kliva upp i divisionerna.
När jag lirade där höll vi mest till i 6:an, men även några år i 5:an blev det också.
Gottne leder serien och förväntas nog att vinna den och därmed ta klivet upp i 3:an. Igår blev det dock bara en pinne, efter en sen kvittering i slutminuten.
Kul var det i alla fall att återse byn och fotbollsplanen. 
 
Skumma element del 40/100
 
Ja sådana har jag inte ity att jag mest använder luftvärmepump. Den är nog min bästa investering till huset.
Mina elräkningar har nog i det närmast halverats. Gläder inte bara min plånbok eller klimatet, utan förhoppningsvis påverkar det också min elleverantörs vilja, att vara huvudsponsor för det där onämnbara laget som ramlade ur elitserien i våras.  Fast numera heter det förstås inte elitserien längre, utan självklart Swedish Hockey League, förkortat till SHL. Nu är den svenska hockeyn mera på samma nivå som NHL, AHL, KHL, DEL osv.....
Tror man i alla fall.
 
Nu ska jag se färdigt premiären i "The Championship" och sedan ge mig ut på en löprunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela