varvetrunt.blogg.se

Så är det!

Publicerad 2013-08-24 21:38:36 i Allmänt

Vilken härlig dag det varit. Vi sov länge, nästan för länge, då vi sagt att vi skulle hälsa på äldre bror med fru vid tolvsnåret.
Så vi fick stressa på lite och ändå blev vi lite sena. Sånt ogillar jag. Tider är till för att hållas!
Trevligt var det i alla fall och vi bjöds på en superb äppelkaka till kaffet. Hemmagjord förstås, med äpplen från eget äppelträd. Med andra ord rejält närproducerat....
 
Sedan bestämde vi oss för att springa runt Hörnsjön, men först  en god middag på en vietnamesisk restaurang.
Ja sedan innan löprundan, medans maten sjönk ner i maggen, besökte vi de sorgliga resterna efter gamla anrika Kempehallen. Synd att det inte innan rivningen erbjöds tillfälle att få ta med sig någon souvenir likt man gjort nere i Fjollträsk, när råttboet gick i graven....
Allvarligt talat var det väldigt tråkigt att se. Gamla "Kempis" var på sitt sätt en fin arena. Trycket som skapades därinne går ju aldrig att få till i Fjällräven Center.
 
Löprundan ja, den var kul. Det var nog första gången i augusti det var riktigt roligt att springa. Det känns som om suget kommit tillbaka. Sedan är det alltid lika kul att springa tillsammans med Inger. Hon utvecklas enormt snabbt.
Fortsätter hennes utveckling ligger hon med all säkerhet före mig i spåret vid den här tiden nästa sommar.
Det blir en fin morot för mig när snön kommer. Måste hålla igång vinterträningen när den tiden kommer...
 
En egenskap jag uppskattar hos andra, utmaning numero 53.
Det här är ganska svårt eftersom det är flera egenskaper jag uppskattar och har svårt att rangordna dem.
Fast när jag läser uppgiften rätt, ser jag att det inte gäller den egenskap jag uppskattar mest, utan en i högen så att säga.
Det får bli två, tolerans och humor. Något man nog måste ha för att någorlunda stå ut med mig. De hänger på något sätt ihop tycker jag. Det ena överlever inte länge utan det andra.
Med åren har jag alltså drabbats av en viss självinsikt kan man kanske säga. Kanske det som kan kallas livserfarenhet.
Men bara för att jag erkänner det innebär det inte att ni har rätt....;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela