varvetrunt.blogg.se

Söndag

Publicerad 2013-08-18 15:47:47 i Allmänt

Nu har jag tagit en liten paus i analoglyssnandet för att lyssna på mitt senaste/sista CD köp. 
John Fogerty: Wrote A Song For Everyone.
Den inhandlade jag passande nog i går....
Plattan är mycket bra. Han gör nyinspelningar av äldre låtar han skrev under Creedence Clearwater Revival tiden.
Dessa gör han med gästartister som t ex Foo Fighters, Bob Seger, My Morning Jacket med flera.
Det mesta känns fräscht och bra. Den rekommenderas starkt, fast den kanske ska helst avlyssnas via LP.
Låtarna är ju från slutet av 60-talet, förutom två nyskrivna som passar förvånansvärt bra in i sammanhanget.
 
Jag kommer att leva mycket nöjd med båda ljudformaten, jag har inga problem med att växla mellan CD och LP.
Det gäller bara att komma ihåg att sänka volymen rejält när jag växlar från LP till CD, annars riskerar jag att chocka grannarna rejält. Måste kolla upp om det går att justera ljudnivån på ingångarna på min förstärkare.
 
Lite lustigt upptäckte jag snabbt att jag inte vill sitta med datorn i knät när jag lyssnar på mina LPskivor.
Nä då är det bok eller tidning som gäller. Varför det är så vet jag inte, men det kan ju vara det jag omedvetet förknippar med det analoga ljudet.
 
Det är en häftig resa bakåt i tiden jag gör i helgen. Mycket jag glömt, dyker upp när jag spelar mina gamla plattor.
Det är nog tur att jag hinner spela av mig lite innan morgondagen, för jag är inte mycket att umgås med just nu.
Nördar ner mig totalt. Inser att dagens motionsrunda nog redan är inställd.
 
Men nu får det vara sluttjatat om ljudformat. Åtminstone för stunden.
Jag tar en utmaning istället.
 
"Förra helgen"
 
Ja den har jag ju redan skrivit om förstås, så jag vet egentligen inte hur "kreatörerna har tänkt här".
Kan ju inte heller fortsätta tjata om hur lycklig jag är i all evighet, ja eller det kan jag ju förstås, vet dock inte om någon orkar läsa om det under samma tidsrymd, ja förutom de närmast inblandade.
Skulle dock inte tro det. 
 
Så jag lirar lite betapet istället.

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-08-18 19:54:53

joodå, fortsätt tjata du. Det är bara trevligt att läsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela