varvetrunt.blogg.se

Väderfenomen...

Publicerad 2013-08-26 21:51:36 i Allmänt

Nu så, efter 2 portioner vaniljglass och hemlagad hjortronsylt kanske det är dags att summera dagen.
Åter en fin dag har det varit, kanske främst vädermässigt menar jag. Toppa närmare 23 grader varmt under en solig himmel, en helt vanlig måndag i slutet av augusti är ju svårt. Fast arbetsdagen har varit bra. Länge sedan jag hunnit med så mycket känns det som. Ibland har även jag på städet sådana dagar.
Jag har även hunnit med att påta lite i sovrummet som än inte blivit klart. Men det närmar sig slutpunkten, helt klart. 
 
Nu ikväll kom jag åter iväg på en löprunda. Måste erkänna att det nog var mer Ingers förtjänst än min att vi kom iväg. Det är bra att vi driver på och peppar varandra. Speciellt nu när det går lite trögt med träningen och motivationen tryter en aning.
Det är med andra ord inte så pjåkigt att vara två, även om det inte alltid är alldeles friktionsfritt.
Två starka viljor parat med temperament är som gjort för smärre lokala åskväder.  :)
 
När jag kikar på dagens utmaning, inser jag att det är nog bäst att ta den i morgon istället.
Ja bara för att jag nu är lite för trött i knoppen helt enkelt. Inget annat.
 
Jag lyssnar istället på Delbert McClinton: Keeper Of The Flame. En vinyl från -79 där första sidan känns lite sådär, medan andra innehåller godis som  t ex Chuck Berrys I'm Talking About You och Delberts egna Two More Bottles Of Wine och I Recieved A Letter.
Sedan blir det nog sängen....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela