varvetrunt.blogg.se

Wettex

Publicerad 2013-08-20 20:57:24 i Allmänt

Nu känns det som om vi i dag har haft den där fuktiga värmen som är så vanlig i augusti precis innan det slår om och hösten börjar sakta komma krypande. Inte mig emot då hösten är den årstid jag tycker bäst om.
Inte för att jag riktigt vet varför, men kanske för att det är den tid på året som jag är mest energifylld.
Sedan börjar ju hockeyn förstås....
 
Min lustfyllda genomgång av mina gamla vinyler fortsätter, om än inte i samma omfattning som i helgen.
Jag måste ju tyvärr jobba också.
Just nu snurrar den klassiska plattan "Layla and other assorted love songs". Den enda LP, eller rättare sagt dubbelalbum som gavs ut med Derek And The Dominos. Mitt ex är fasligt knastrigt tyvärr, men ska försöka få tag i en antistatpistol för att försöka lösa det problemet. Annars får jag väl försöka få tag i ett nytt ex då det är ett av de album man bara måste ha. 
Skivmässan i Umeå den 6:e oktober är redan inbokad.
 
Gårdagen var lite som julafton, det vill säga en evinnerligt lång väntan på att julklappsutdelningen ska börja.
Fast nu var det ju inte julafton i går förstås, utan det var dagen då "darlingen" min äntligen skulle komma hem från sin semesteresa ner till den mörka södern.
Av någon anledning tog återkomsten mycket på mina krafter. Jag har varit som en urvriden trasa hela dagen.
Kan det vara förkylning på gång månne.  ;)
 
Utmaning 50/100. Reklam jag faktiskt gillar.
Nu förstår genast de av mina läsare som inte sov på mattelektionerna i skolan, att jag därmed nått halvvägs.
Ett litet jubileum eller vad man nu ska kalla det..
Den enda reklam jag gillar är förstås den som handlar om hifiprylar. Så enkelt är det.
Jag älskar att sitta och titta i diverse broschyrer. Högtalare är ofta, i min värld i alla fall, rätt vackra pjäser.
Helst ska man inte kolla längst ner där prisuppgiften står.
Men drömma är ju gratis förstås.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela