varvetrunt.blogg.se

En annan dag

Publicerad 2013-12-26 15:15:20 i Allmänt

Redan är annandagen här. Julen börjar gå mot sitt slut. En jul som självklart blev en av mina bästa.
Vi har ätit gott, och fått och gett julklappar. Julaftonsnatten besökte vi Nordingrå kyrka. Ingers yngste skötte predikan. Det gjorde han med bravur måste jag säga. Vilken härlig kör man dessutom håller sig med.
Vädret på själva julafton var väl ingen höjdare precis, men sånt är inget att göra åt.
 
I dag har jag faktiskt varit ute på en liten löprunda. Det var inte så halkigt som jag på förhand trodde.
Det kändes skönt att låta kroppen jobba lite även om tempot var a´la gåsmarsch.
Självklart hade det varit roligare med en skidtur, men har snön inte kommit än behöver den inte alls komma tycker jag. Hittills har väl meteorologerna som i höstas spådde en riktig fimbulvinter, milt sagt inte haft många rätt så att säga. Men än hinner den väl komma antar jag, så jag ropar nog inte hej förrän jag är över bäcken.
 
I dag återstartar SHL. MODO möter brynäs på bortais. Det kan bli en intressant match tror jag, men jag känner mig faktiskt inte riktigt så där taggad. För mycken god julmat kanske. Kanske bäst att plocka fram taggtråden redan nu och ta sig en eller annan bira som uppladdning. Sill och nubbe kanske?
Nä jag tar nog det lugnt och kramar kärestan istället. Visserligen ska jag kolla in matchen men hockeyn får sköta sig själv någon dag till tror jag.
 
Nu har hon vaknat förresten, jobbar natt, så nu blir det lite "morronfika".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela