varvetrunt.blogg.se

IKEA

Publicerad 2013-12-01 00:05:22 i Allmänt

Nu är det den sista mörka timman i november. I morgon är det både första advent och den första december.
Hej och hå vad november har gått fort. Det är bra det. November är liksom bara en tid man måste ta sig igenom varje år. Ofta mörkt och regnigt och kallt. Varken höst eller vinter. Åtminstone här i norr.
 
Kärleken sover. Hon har jobbhelg. I morgon får jag inte se henne förrän till kvällen. Ja såvida hon inte kommer hem på lunchen och vill ha lite markservice. Det kan man väl få hoppas på förstås.
Annars kan jag väl trösta mig med mitt senaste nyförvärv till anläggningen. Cd-spelaren min har krånglat länge nu, så det var faktiskt på tiden att jag gjorde slag i saken. 
Nu flödar tonerna igen utan hack och mycket "vackrare" än någonsin förut.
 
Valet föll på en Rega Apollo-R. En digital ljudkälla som låter analogt, faktiskt. Rega är ju kända för det. De var ju den sista tillverkaren som gick över till cd. Deras första cd kom så sent som i mitten av 95-talet.
Självklart har jag haft den också, men den vilar nu i hifi-himlen. Ja om det finns en sådan förstås.
Det gör det säkert.
I alla fall så åker cd efter cd in medans jag sitter här och dels försöker njuta av musiken och dels försöker analysera ljudet. Rätt kul sysselsättning tycker jag förstås. 
Det är de små detaljerna som gör det. Som alltid.
 
Det gick rätt snabbt och smärtfritt att ta sig ned till för-Inger vikten. Tre veckor räckte. Fantastiskt vad den där dieten funkar bra. Det märkliga är att den av någon outgrundlig anledning verkar öka förbränningen i kroppen.
Så har det varit varje gång jag testat den. Nu var det för tredje gången jag gjorde det.
 
Mitt förhållande till IKEA, så lyder utmaning 89/100.
Lite kul att jag var ner dit idag då. Fast det var inte där jag inhandlade Regan, förstås. 
Det märktes att fok precis fått lön och att julen bara är 3 1/2 vecka bort.
Per och jag tänkte käka i IKEA-restaurangen, men vi insåg snabbt att det var alldeles för mycket folk där så det blev några kokta med bröd i stället. Fyllde ju magen lite iaf. 
När jag känner att jag för länge bara knatat mellan hemmet och jobbet, brukar jag åka ner till Birsta. 
Liksom bara för att se att det här med folkanhopningar inte är min grej. Nu är jag nog nöjd en bit in i januari iaf.
Fast jag måste ju förstås ge mig ut och inhandla lite julklappar.
Annars har jag nog ett ganska okomplicerat förhållande till IKEA. Så sopigt som vissa snobbar säger är det inte.
IKEA är alltså bara en affär i mängden för mig. Varken mer eller mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela