varvetrunt.blogg.se

Måndagar

Publicerad 2013-12-02 21:34:34 i Allmänt

Veckans första dag avlöpte väl kan man säga. Det var till och med kul att jobba idag.
Den tanken tänkte jag under morgonkaffet. Jag liksom hoppade till när jag kom på mig själv, men måndagar behöver inte alltid vara något negativt. Men visst har måndagen fått en lite dålig klang. Ungefär som september, fast det är ju av andra skäl förstås. 2.a världskriget startade 1 september. Vi har 9/11och svarta september...
Ok då det är väl lite överdrivet kanske att jämföra måndagar med 9/11, men bakfyllor brukar inte vara att leka med.
Inte för att jag har haft några på snart 20 år eller så.
 
I morgon blir det en tripp ner till Sundsvall och Tonhallen, för att lyssna på en konsert med Melissa Horn.
Måste nog erkänna att jag inte hade någon som helst koll på vem hon var, när jag i våras hörde att kärleken med kompisar skulle åka ner. Fast då var vi väl bara liiite vänner, om man så säger. Trots det bestämde jag mig ögonblickligen att följa med. Lite "baktankar" får man väl ha.
Nu har jag lyssnat in Melissa Horn litegrann, och bra är hon, men dyster. Till och med dystrare än Winnerbäck.
 
På tal om lyssna in så har jag nog frestat på omgivningens tålamod ikväll. Jag har nämligen testat vilken utgång som min nya cdspelare sjunger bäst igenom. Det innebär att jag kör samma låt gång på gång och jämför. För mig är det kul, men enerverande för de närstående. Men vem har sagt att livet alltid är en räkmacka?
 
Något jag vårdar ömt. Utmaning 91/100
 
Tja här är det väl bara att sparka in öpppna dörrar så att säga. Fast jag slår mig inte för bröstet precis.
Det är inte alltid en dans på rosor att leva med undertecknad.
Nog sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela