varvetrunt.blogg.se

Nu så

Publicerad 2013-12-31 12:58:07 i Allmänt

Så kom den då årets sista dag. Inte för att jag längtat efter den, snarare tvärtom faktiskt.
 2013 är ju året jag aldrig vill ska ta slut. Så fantastiskt har det varit. Mötet med Inger slår ut allt. Så oväntat, så omtumlande. Vem hade trott att jag någon gång åter skulle lyfta blicken ovanför skivhyllorna mina? Inte jag i alla fall. Men det gjorde jag och där stod hon, and the rest is history som man brukar säga.
 
Året har i övrigt varit bra med en hel del fina musikkonserter. Bruce Springsteen på Friends Arena i mitten på maj är den självklara höjdpunkten, men Miss Li på Skulefestivalen och Lars Winnerbäck i Fjällräven Center ligger inte så långt efter skulle jag nog vilja säja. Sedan upptäckte jag/vi bygdegården i Östersjäland. Där spelas det mestadels härlig bluesmusik och serveras god mat och dryck i en härlig miljö. Rekommenderas starkt. Förresten så heter det numera Mats och Karin Musik och möten.
 
I natt har det åter kommit lite snö men kanske inte tillräckligt för att det ska gå att plocka fram skidorna.
Visserligen brukar jag nästan klara av att åka på frosten, men nu ligger det en massa  is under det tunna snötäcket.  Jag får försöka klara mig ett tag till. Snön kommer säkert förr eller senare.
Jag får trösta mig med att jag så sakteliga kommit igång med löpningen igen. Nu springer jag bara utan att bry mig om en massa tider. Noterar bara sträckan. Det blev nog lite för mycket sekundjagande i somras tror jag. Så mycket att jag till slut tappade gnistan lite.
 
Nu har jag bara två utmaningar kvar av de 100 och eftersom jag haft som mål att klara av dessa innan årets slut får jag väl fixa dessa i dag. 
Om jag hade en lögndetektor utmaning 99/100.
Nja nu vet jag inte vad jag skulle ha den till. Åtminstone i mitt alldeles egna liv. Allt ska man inte veta och lögner säger mer om oss än vad vi själva tror.....
 
Mina kunskaper om mode, den hundrade och sista utmaningen.
Den blir väl ännu mer kortfattad är föregående. Jag har nämligen i det närmaste noll koll på dylikt.
Inte för att jag struntar i hur jag ser ut eller hur andra uppfattar mig. Det är mera ett personlighetsdrag.
Sedan är väl mode så mycket mer än kläder.  Då räknar jag in livstil och teknikutveckling. Där är jag väl mera med, men för den skull följer jag min egen väg. Plockar bara ut det jag tycker är bra och kul.
 
Nu säger jag GOTT NYTT ÅR och satsar på att 2014 ska bli lika bra som 2013.
En av årets höjdpunkter kommer med all säkert bli den Londonresa vi planerar. Det är bara tidpunkten som förnärvarande är lite osäker men att den blir av är helt klart. Sedan byter jag ju 10-talssiffra i slutet av februari.
Det känns lite, om inte skrämmande, så lite märkligt.
Men et är som det är med det. Tiden kan ingen stoppa utan det är bara att försöka leva i nuet. Det som varit har varit och det som kommer vet vi inget om eller ens kan förutsätta att det kommer att hända.
Så lev här och nu!
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-12-31 17:35:48

Gott Nytt År önskar jag dig/er också.
Klokt skrivet, det där med mode. Mode är ju mycket mer än bara kläder. Något att tänka på, faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela