varvetrunt.blogg.se

Ont

Publicerad 2013-12-04 17:49:44 i Allmänt

Min rygg har plågat mig extra mycket idag. Ett tag föresvävade mig tanken att gå hem, men jag härdade ut med tanke på att vi hade ett apt på eftermiddagen. Sitta still i flera timmar är inte så bra för ryggen det heller, men det är mindre ansträngande. Det onda sittter mest på vänstersida ner mot höften. Gissar att vurpan jag gjorde för någon vecka sedan är huvudorsaken. 
Nåja, det går väl över.
 
Gårdagens konsert med Melissa Horn var väl värt mödan och pengarna. Visst var jag lite tveksam efter de inledande låtarna, men helt plötsligt var det slut och jag ville höra mer. Det fick vi också.
Fantastisk röst i en sån liten människa. Jag har tidigare tyckt att hon sjunger lite återhållet och nästan skrämt.
Nu tog hon i från tårna och det blev så bra så.
 
Ett ljud jag tycker är obehagligt. 92/100
Basljud är det värsta jag vet. När det kommer utifrån gatan, eller från en grannlägenhet vill säga.
Ljudet liksom äter sig in i min kropp och jag blir oerhört störd. Ibland mår jag rent fysiskt illa.
Varför det är så har jag ingen aning om. Ett fall för de vita rockarna kanske?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela