varvetrunt.blogg.se

Ärlighet varar?

Publicerad 2013-07-13 09:24:17 i Allmänt

Jag börjar med utmaning nummer 24. Mamma/pappa försökte mig lära att...skilja på mitt och ditt, tala sanning och att stå för det man gjort. 
Det lyckades de bra med, så bra att farsan tyckte lite nu och då att jag tog det för bokstavligt.
Hittade jag en peng på marken frågade jag alltid de i närheten om de tappat den.
Och si det hade de alltid.....
 
Jag har försökt lära mina barn detsamma och hoppas att jag lyckats med det, men barn har ju två föräldrar som bekant. Det den ena tycker är viktigt, kanske den andra inte prioriterar lika högt.
Yngste sonen fick en bra lärdom en gång på ICA i Älandsbro. En dam tappade en guldpeng, men märkte det inte.
Sonen såg det och tog snabbt upp den, funderade lite på om han skulle behålla den. Sedan knuffade han damen i 
sidan och sa att hon hade tappat en peng. Hon blev så glad över hans ärlighet att hon gav honom en tjuga...
 
Nåväl, dagen har redan börjat med en omgång tvätt. Lika bra att göra bort det jag struntat i under senaste veckan.
Senare under dagen blir det ett löppass. Det liksom suger i hela kroppen efter att få springa. 
Jag fick verkligen en kick av att springa Öbackalufsen. 
Men först lite dammsugning

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela