varvetrunt.blogg.se

Blott intet

Publicerad 2013-07-05 16:34:06 i Allmänt

Efter en liten tupplur är jag beredd att se på världen igen med.....fortfarande trötta ögon.
Kroppen känns inge vidare, men jag ska försöka jogga lite i sakta mak senare i eftermiddag.
Bara det inte är någon eländig sommarförkylning på gång. Grabbarna var ju hängiga och hostiga när de kom i början på veckan.
 
Annars ser ju kommande helg bra ut. I morgon blir det alltså Skulefestivalen för mig. Ja den börjar ju redan i kväll, men jag tycker att morgondagens program klart överglänser aftonens. 
Jag menar, vad är Peter Carlsson och Darin mot legendaren Jojje Wadenius, Helen Sjöholm och Miss Li?
Blott intet skulle jag vilja påstå.
Sedan på söndag är det ju dags för 7/7 7 över 7....
 
Jag har inte engagerat mig speciellt i det som händer på Gotland den här veckan.
Mitt intresse har nog tacklat av som en följd av att det egentligen inte finns några ideologier kvar i svensk politik.
Lite trist när partierna blir lite av vindflöjlar. Makten är med andra ord viktigast.
 
Något regeringskifte tror jag inte på i kommande val. Det ska tydligen gödslas med ytterligare ett jobbskatteavdrag, och det lär räcka som valfläsk. Folket tänker för mycket med kontokortet och gnäller samtidigt över skolneddragningar, försämrad sjukvård osv...
Men det blir som man röstar.
Ungefär det som egyptierna nu fattat....
Ja hamnar något av allianspartierna under spärren, blir det ju en annan sak förstås.
 
Till en pannkaka går det 14 ägg?
Jag vet faktiskt inte ity att jag aldrig gjort pannkakor. Våfflor ja, men aldrig pannkaka.
Gör jag en gissning mellan tummen och pekfingret, kan jag väl tänka mig att det åtminstone kan vara 12 för många. Om dagens utmaning är tänkt att leda till några hågkomster av egna kulinariska misstag så visst finns de i massor, men trist nog är de så tråkiga att det inte är lönt att prata om dem. 
Jag ger mig ju aldrig in på någon avancerad matlagning precis.
Nä det ska vara snabbt och enkelt.
Blir lite avundsjuk på storstadsborna som numera har en uppsjö av färdigrättter att välja mellan. 
Mat av bra kvalitet dessutom. Det vill säga färskt, inte fryst.
Inte dyrt heller.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-07-09 10:31:11

Du ska inte vara avundsjuk på storstadsborna matalternativ. De där färdigrätterna innehåller massor med konstgjorda,(och säkerligen onyttiga), tillsatser.

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-07-09 10:32:22

Och nu läste jag klart... Jag menade ju förstås frysta rätter...

Svar: Vad bra att du läste klart :)
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela