varvetrunt.blogg.se

En bra dag

Publicerad 2013-07-02 20:02:01 i Allmänt

I dag måste jag banne mig tjata om min löpträning igen. Jag blev alldeles paff när jag stoppade klockan, och den visade på en tid 4 sekunder över personbästat jag har på den cirka 4 km långa sträckan. Min varvtid hade ju varit i nivå med vad jag sprungit som fortast när jag löpt bara ett varv. Jag hade dessutom inte haft någon svacka så...Sedan blev jag närmast euforisk när jag fattade att tiden inte var 4 sekunder sämre, utan 56 sekunder bättre. Minuterna var ju inte 24, utan 23...
 
Det här har jag alltså haft som mål att klara av innan snön kommer, och trott att det blir nog en sen septemberdag som jag kanske uppnår min målsättning. Om jag överhuvudtaget skulle klara av det.
Å så fixar jag det nu i början på juli.
Nu får jag grunna på någon ny målsättning.
 
"Griniga gamla gubbar" kan dom med...
 
Dagen har också i övrigt varit en riktigt bra dag. Trots regn och åska och medföljande strömavbrott.
Så när strömmen kom tebax, firade vi med pizza att yngste sonen kommit in på den skola han vill, och även den linje han sökt, och självklart smaskade jag i mig min Opera extra självbelåtet...
Ja å två Staropramen slank  väl ner oxå....
 
I mitt nästa liv vill jag återfödas som...Utmaning nr 17
Tja säg det, jag som inte tror på återfödelse.
Vi har bara ett liv och när det är slut så.. that´s it.
Jag har aldrig ens tänkt tanken på någon sorts återfödelse, men om vi nu ändå leker med tanken så.
Då blir det så klart att jag vill återfödas som mig själv. Få liksom andra chansen på nåt sätt.
Chans och möjlighet att rätta till misstagen man självklart tycker sig ha gjort. Ja inte bara tycker sig utan har gjort. Men samtidigt vore det då kanske inte jag.
Nä, så då är det ju ingen ide. Livet mitt har ju inte precis varit perfekt, men det har ändå varit, och ja  det fortfarande är, mitt. Förhoppningsvis länge än...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-03 08:16:38

MYCKET BRAVO!!
och mycket bra val till återfödelse, må jag säja. Griniga gamla gubbar är rätt bra dem också

Svar: Tack
varvetrunt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela