varvetrunt.blogg.se

Författardrömmar

Publicerad 2013-07-14 12:09:38 i Allmänt

Söndagsmorgon, eller rättare sagt förmiddag trots att jag precis påbörjat frukosten, efter en trevlig lördagskväll med trevligt sällskap. Men aj så vass hon var på alfapet. Där låg man i lä liksom.  Men vänta bara, nästa gång så. Jag kan ju inte alltid enbart få konsonanter... :)
 
Det som i efterhand är märkligt med kvällen, är att efter mängden "alkohol" jag drack, inte på minsta sätt kände av det. Undrar om mina på boa inhandlade Staropramen är falskskyltade.
Finns det något sätt att ta reda på det, ja den verkliga alkoholhalten alltså?
Fast jag ska väl inte gnälla över det. Dagen efter känns ju lättare, och jag kan på tonårsvis bravera med hur många starköl jag hällde i mig utan att bli onykter. Men man vill ju få det man betalar för förstås.
 
Boken jag skulle vilja skriva. Jag är alltså inne på utmaning nr 25.
Liksom många unga hade jag författardrömmar. Försökte mig på lite noveller, men inget funkade.
Jag antar att jag är lite för ostrukturerad som person, för att få till nåt mer än det som för tillfället dyker upp i knoppen på mig. Den som läser den här bloggen, förstår ju precis som jag att det inte räcker.
Ja förutom det man i så fall stoppar i byrålådan förstås.
Realisten inom mig har alltså stoppat alla drömmar om författarskap.
Åter ett lite tråkigt men realistiskt svar på utmaningen.
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-07-14 12:32:52

Kan petapetsresultatet kanske bero på mängden alkoholintag? :)
Om du är för ostrukturerad som bokförfattare så skulle du säkerligen bli en utmärkt kåsör i någon tidning. Varför inte skicka in ett bidrag ...

Svar: haha. ja så måste det juh va...
Stig

Postat av: irene

Publicerad 2013-07-14 19:30:17

En grinig gammal gubbe kan vara nog så underhållande som kåsör.

Svar: föralldel...
Stig

Postat av: Annelise

Publicerad 2013-07-16 09:57:11

Har tänkt samma sak och det finns ju folk som ger ut kåserier, och krönikor i samlingsvolymer. Jag har börjat med att kategorisera mina blogginlägg....
Det stora svenska romanen blir det i varje fall inte jag som skriver....
I nästa liv, kanske, för jag tycker mycket om att skriva.
Och du - du skriver bra och underhållande, det ska inte undanhållas allmänheten. Kanske vi ska ge ut en bok tillsammans? :-) blink, blink....

Svar: Tack, men det skulle jag aldrig våga, dessutom att bli jämförd med dig skulle jag ju aldrig klara av :)
Stig

Postat av: Annelise

Publicerad 2013-07-17 06:45:23

Tok heller, du är väl bra! Vi jämför inte - vi kompletterar... Dessutom skojade jag mest ;-) jag tror inte jag ger ut mina litanior. Däremot att samla och ha en utskrift på papper för min egen skull :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela