varvetrunt.blogg.se

I morgon så....

Publicerad 2013-07-09 21:24:19 i Allmänt

Regn och rusk är ursäkten jag behöver för att totalt hänge mig åt betapetspelande. 
I dag har jag plockat tillbaka 200 poäng av de dryga 350 jag tappade i helgen.
Ibland blir det liksom fritt fall, för att nästan lika snabbt vinna tillbaka dem. 
Men sånt är världsligt. Åtminstone för goda förlorare.
Det är dock inte alltid jag återfinns i den kategorin...
Det är med glädje jag noterat att "spelaren" som jag misstänkte som fuskare, nu har lämnat betapet.
Fast säkert redan återkommit under en annan skepnad.
Trist med sådanan filurer.
 
Jag har redan påbörjat uppladdningen för morgondagens tävling, Öbackalufsen.
Det är nog bortåt 20-25 år sedan jag tävlade senast.
Inte för att tävlingsmomentet är viktigt i sig. Inte nu, men när jag väl står där på startlinjen i morgonkväll lär adrenalinet pumpa runt i kroppen.
Det ska bli så roligt.
Jag ligger dock illa till åldersmässigt. Kommer med största säkerhet att vara äldst i min åldersklass H 50-59.
Tufft med andra ord. Nästa år blir det dock andra bullar....
Om det nu blir något mera, men blir det lika kul som jag tror, kommer jag att fortsätta att knata runt i diverse motionslopp i närområdet.
 
En fras på ett annat språk jag gärna skulle vilja använda i rätt sammanhang.
Utmaning nr 21.
 
Ja, en användbar fras man borde kunna på alla språk är: Var är toaletten?
Behoven kan tvärt uppstå, speciellt om man inte är van med maten eller nåt sånt.
När jag satt på en toa i Narvik, Norge och en berusad man plötsligt öppnade dörren som inte gick att låsa,
hade jag behövt veta vad:  "stäng dörren för h-vete" heter på norska. Jag försökte med den svenska varianten,
men det enda som hände var att han glatt sa: "Du är svensk" och ville skaka hand med mig 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-07-09 22:22:22

Betapet? Just detja. Tack för påminnelsen.
Lycka till i morgon!

Svar: Tack. Jag hoppas att resultatet inte blir åt keffhållet, ty jag hostar nu på morgonen.Keff kan du använda på betapet....:)
Stig

Postat av: irene

Publicerad 2013-07-09 23:05:03

HAhahahhaHA tack, nu har jag skrattat både år Neverkesos blogg och din. Nu måste natten bli vansinnigt god :)

Svar: Tack, hoppas natten blev bra :)
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela