varvetrunt.blogg.se

One Hot July

Publicerad 2013-07-01 20:04:55 i Allmänt

One Hot July heter den cd jag alltid först lyssnar på den första juli.  Det är Tony Joe Whites lite tunga, pumpande, bluesiga mästerverk från -98 jag avser. Så har det varit sedan jag köpte den samma år, eller möjligtvis året efter.
Den liksom inleder sommaren för mig på allvar.
Musiken ska helst avnjutas tillsammans med en eller annan kall stor och stark.
Ska det vara helt perfekt ska förstås semestern också inledas samma dag, men så blev det inte i år.
Men julikvällen känns bra trots den lilla missen. I år hade det ju annars passat utmärkt med tanke på att det är måndag idag. Nåja, man kan inte tänka på allt.....
 
Grabbarna återvände i dag lite plötsligt så där.  Tanken på en dryg vecka i en husbuss
med ett par småbarn som medresenärer blev tydligen för mycket.
Kan förstå dem faktiskt. 
 
Utmaning nr 16: Om jag träffade kungen skulle jag.........presentera min kompis Inger för honom, och sedan gå därifrån i snabb takt  :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela