varvetrunt.blogg.se

Semester

Publicerad 2013-07-12 20:45:45 i Allmänt

Så kom den då äntligen, semestern. Som vanligt när man längtat efter nåt länge, så när den väl kommer så jaha
är det så här det känns... bara trött liksom. Men efter att jag fått tupplura några timmar känner jag mig väldigt tillfreds med tillvaron.  Efter en delikat sommarmiddag, löksill, ägg och pären med tillhörande snaps, känns det ännu bättre. Nu är det bara resten kvar.
 
Min ledighet blir nog mestadels hemmavid. Ska äntligen fixa till sovrummet. Det är väl det jag börjar med till veckan. Bäst att försöka göra bort det innan förslappningen inträder, och alla föresatser sjunker ner i en skön fåtölj eller solstol.
I övrigt ska ja väl göra en del strandhugg, t ex i nationalparken och upp på Skuleberget.
Sedan ska jag även göra en lite nostalgisk vandring runt Gula Leden i stan.
Herre gud så många gånger jag knatat runt den i mina yngre år. Den bjuder bland annat på på en fantastisk utsikt och klapperstens fält och en fin isälvsgryta.
 
Enligt säker källa, har elljusspåret äntligen klippts. Tack för det, nu slipper man springa genom en djungel av gräs.
Tyvärr så har man, enligt tidigare nämnd säker källa, gjort precis som förra året. Lämnat högar av gräs mitt i spåret.
Efter ett tag multnar de ner till en stor geggamoja.
Jag får ta med mig en räfsa och fixa till det i morgon.
 
Dagens utmaning är av den lätt obegripliga sorten. "Hörru jycken, det där är MIN blomrabatt! 
Jag vet inte riktigt om jag ska tolka det bokstavligt som en annan taliban, men då jag inte har någon blomrabatt så....Den enda rabatt jag hade, har jag låtit gräva bort och anlagt en parkeringsplats istället.
Lugn, lugn, jag har inte asfalterat den, men väl strött ut asfaltkross......
Vi hade iaf ett jäkla party efteråt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela