varvetrunt.blogg.se

Tji fick jag, men klippt blev jag

Publicerad 2013-07-22 17:25:51 i Allmänt

Måndag i den andra semesterveckan. Tja, det är ju inte så pjåkigt. Trots att det visade sig att den besiktningstid jag trodde att jag hade med Fabian, inte var kvar. Trots att jag hade betalt i tid i förväg. Jag hade nämligen använt det inbetalningskort som gått till den tidigare ägaren. Å då funkade det inte...
Nåväl, sånt är världsligt, även om det kändes försmädligt att ha klivit upp ur den sköna sängvärmen i onödan.
Det tillstånd jag befinner mig sedan en tid tillbaka, gör dock att jag övervinner alla motigheter med ett leende.
Det om något är härligt. Ja livet är härligt just nu, även om jag får däng i TP emellanåt.
Vilket jag inte är van vid, kan jag säga. Men som sagt, även det är världsligt.
 
I morgon tänkte jag påbörja målningen av sovrummet. SMHI påstår att det ska bli tämligen varmt nu med start från och med i morgon, så jag får väl se hur mycket som blir gjort. Sedan har jag ju någon annan att skylla på förstås. ;)
Men att det ska bli gjort under semestern är helt klart.
 
Husmorstipset jag använder regelbundet, är annars dagens rubrik.
Något sådant kan jag inte komma på efter att ha konsulterat hårddisken, fast jag vet att det faktiskt finns något eller några. Antagligen gömda/glömda i det externa minnet. 
Men vänta nu, ett bra råd kan annars vara att hänga tvätt på galgar så slipper man undan en hel del av strykningen.
Det måste väl ändå räknas som ett husmorstips. Ja och att rengöra ungsluckan med tidningspapper.
Ett tredje och kanske det bästa, om man nu har råd, är att anställa Rut.
Mina husmorsråd är alltså av rationaliseringskaraktär. Följ dem och ni får mer tid över till städning och dylikt...
Förövrigt kan jag säga att jag följer de två första råden. Det tredje ligger nog inte inom mina ekonomiska ramar.
Men inte fasen städar jag mer för det...
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-07-22 19:08:01

Rengöra ugnsluckan med tidningspapper har jag aldrig provat. Men jag vet dem som putsar fönster med det.
Vilket jag heller aldrig gjort.
Med tidningspapper alltså.

Postat av: A-L

Publicerad 2013-07-22 21:19:08

Men det har jag gjort. Testat att torka fönster med tidningspapper.
Gör inte det. Det funkar inte.
Jag har svårt att tro att det skulle fungera på ugnsluckan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela