varvetrunt.blogg.se

15/4

Publicerad 2013-06-28 21:45:38 i Allmänt

Äsch då, Höga Kusten förlorade mot Östersund. Rättvist, visst, men nog kunde matchen fått ett annat slut utan att det hade varit speciellt orättvist det heller. Men Östersund hade lite mera skärpa matchen igenom.
Jag vet inte vilken match i ordningen det är som HK spelar riktigt bra i första halvlek,  men tappar det mesta i andra. Lagdelarna kommer för långt ifrån varandra, blir stillastående. Det blir stora hål på mittfältet som motståndarna kan utnyttja. Kortpassningspelet lyser med sin frånvaro och det blir "långa bollar på Bengt".
Förra säsongen malde man ofta ner motståndarna i andra halvlek.
Kan man i glädjen av den nya fina hallen, glömt bort lite konditionsträning?
För en utomstående betraktare känns det lite så.
 
Funderar lite fram och tillbaka, om jag ska springa kvartsmaran när det är Höga Kusten Maraton.
Ska i alla fall testa Öbackalufsen i Härnösand den 10 juli.
Det är en motionstävling 5 km lång. Omväxlande skog och grusväg.
Det är alltid kul med tävlingar, även om man på förhand vet att man hamnar i kön.
Tror att jag i helgen ska åka in till stan för att träna i mina gamla favoritspår.
Tänker mig testa spåret vid Hörnsjön. Jag har kvar ett svagt minne av mina varvtider där, trots att det är mer än 20 år sedan jag sprang där regelbundet.  Skulle nog tro att jag är minst 5 minuter långsammare i dag. Om jag har en bra dag vill säga...
Senare i sommar blir det även en sväng till Skyttis.
 
Om 7 år gör jag det här 15/4, det är dagens lilla uppgift.
Det kan man ju bara spekulera om förstås, men normalt sett så är jag pensionär.
Bor inne i Övik i närheten av Centralstationen och har klippkort på tåget. Luffar land och rike runt.
Men vad jag gör just onsdagen den 15/4 2020.
Kanske lagar en god middag till damen jag började umgås med  sommaren 2013 :)
 
Jag må vara 55 +, fortfarande, men är ändå en "hopeful romantic"
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: marie

Publicerad 2013-06-28 22:12:09

Man är aldrig för gammal för romans :-) pang bom så står hon där.....

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-06-29 00:08:53

Det var positiva tongångar. Så roligt.

Postat av: irene

Publicerad 2013-06-29 10:08:20

I annat fall kan du ju alltid umgås med oss på nätet :D

Svar: Kanske mer troligt scenario det :)
varvetrunt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela