varvetrunt.blogg.se

Åland

Publicerad 2013-06-30 20:26:32 i Allmänt

Den här helgen gick ju fort då. Om gårdagen ägnades åt kroppslig och själslig "vård", så har det varit hemmet och "ägorna" som i dag fått en smärre tillsyn.
Låter roligare att säga så än attt säga som det är. Det vill säga: Städ, tvätt, gräsklippning och en sväng till återvinningen m. m. Jag har till och med rengjort diskbänken.
Duktig jag...
 
Övrig tid i dag har gått till ett envetet betapetlirande. För att vara söndag har det gått bra. Jag har lyckats besegra ett antal högre rankade, men oxå lyckats förlora mot en som är 1500 poäng lägre rankad än vad jag är...
Tuppkammen får aldrig växa till himlen med andra ord.
Bara till trädtopparna, vilket är bra nog.
 
Ja jag har dessutom försökt se lite friidrott, Diamond league, via TV4.
Man blir så förbenad på alla reklamavbrott, t ex mitt i ett 5000 m lopp. Dessutom ett 3-4 minuter långt avbrott.
Jag förstår visst att en kommersiell kanal måste visa reklam för att överleva, men att göra som TV4 gör visar en total brist på bollkänsla. Andra kommersiella kanaler gör inte på samma sätt. Inte ens TV3 och Viasat....
TV4 kan hålla sig till "Bonde söker fru" och Farmen. Inga direktsändningar tack.
 
Värsta semestern ska jag då skriva om i dag.
Där finns en given och helt outstanding kandidat. En semester from hell.
Men den tänker jag inte skriva om här, tji fick ni. Den är för privat.
Värsta semestern annars vet jag egentligen inte om jag har någon, om jag inte vänder på det hela.
Då blir det Åland en vecka i början av augusti för 9 år sedan. En riktig regnsommar var det och det regnade hela vägen ner tills vi kom till Tierp. Där bröt solen fram, för att inte gå ner igen på hela tiden höll jag på att säga.
Fantastiskt väder med en 25 grader varmt. Vi stannade först några dagar utan för Östhammar. Samtidigt hade några fångar rymt från fängelset i Norrtälje. Ungarna tyckte det var spännande med alla polishelikoptrar i luften.
Allt på Åland var perfekt. Stugan, vädret, badmöjligheterna. Sedan fanns det mycket intressant att lära känna.
Dit har jag längtat sedan dess, men det har än inte blivit av.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-06-30 20:38:23

Det är ingen omöjlighet. Att åka dit igen, menar jag.

Svar: Självklart ska jag dit igen.
varvetrunt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela