varvetrunt.blogg.se

Fabian

Publicerad 2013-06-04 14:48:14 i Allmänt

Trist väder i dag. Typiskt juniväder kanske?
Trött är jag också. Börjar nästan ångra att jag tog sen semester i år. Men jag får trösta mig med att jag får en sovmorgon i morgon, och sedan ledig torsdag. Det är ju Nationaldagen gubevars.
 
Eftermiddagens höjdpunkt lär bli min träningsrunda. I dag får det bli elljusspåret igen. Mina vanliga 4 km.
Jag har redan förbättrat mina tider med en dryg minut jämfört med förra året. Det är kul när man får svart på vitt att träningen funkar. Sedan kan jag väl fundera lite över hur länge till jag kan hålla på och förbättra mina personbästa.
Tidens tand är ju tyvärr obeveklig.
Räknar dock med att jag åtminstone några år till kan klara av det. Min startnivå var ju så att säga riktigt låg.
Min träningsmotivation har inte försvunnit eller minskat, trots att jag sedan några månader uppnått det ena av mina mål med motionen. Viktbiten.
Det är snarare än roligare nu.  Kan ju förstås hänga ihop med att jag inte släpar på så mycket extra kilon längre.
Sedan tror jag att det här med att jag skriver träningsdagbok blivit en extra kick. Rekommenderas.
 
Jag har ju blivit med bil igen efter nästan två år. Det är väl så där med det kan jag tycka, men i takt med försämringarna av kollektivtrafiken (läs busstrafiken), blev det helt enkelt nödvändigt.
Tåget tar död på busstrafiken. Så enkelt är det. Åtminstone i dessa trakter.
Jag hade väl i och för sig kunnat vänta ett halvår med inköpet, men när tillfället dök upp var det bara att slå till.
Men jag hade dock aldrig på förhand kunnat gissa att jag skulle hamna i en Skoda Fabia, även om den storleksmässigt tillhör den kategori jag var intresserad av.
 
Jag hoppas dock att jag inom en rimlig framtid kan flytta in till stan och kunna vara och förbli billös...
En lägenhet i närheten av Fjällräven vore inte helt fel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela