varvetrunt.blogg.se

Morgonblues

Publicerad 2013-06-15 08:06:24 i Allmänt

Vaknar tidigt med ont i kroppen. Nu är jag trött och hängig. Det verkar inte bli någon riktigt kul dag i dag.
Nåja, vädret verkar ligga på samma nivå, så att tillbringa en dag mestadels i ryggläge känns kanske inte alltför bortkastat ändå.
 
Jag får försöka se andra delen av "Krigets unga hjärtan" på Svt Play.
Första delen var mycket bra. Även tyskarna var ju människor. Det glöms lite bort på något sätt.
Ett krigs historiebeskrivning är oftast väldigt endimensionell. Tänk bara på hur kriget och människorna i sydostasien beskrivs. Oftast utifrån ett amerikanskt perspektiv . Trots att det var USA som förlorade det.
Så att segrarna skriver historien stämmer inte alltid.
 
Glädjande nog har vårens och sommarens regnande visat att jag fått stopp på läckaget i garaget.
Jag smetade ut stora mängder asfalt på taket i höstas, och än så länge står det emot regnet.
Även när himlen öppnar sig med nästan bibliska mått mätt...
 
Garaget ja, det känns väldigt stort just nu sedan grovsopsinsamlingen i början på veckan.
Nu skulle till och med Fabian få plats där. Men vänta bara, redan till höstens insamling har jag nog
fyllt det igen med skräp. Undrar var allt kommer ifrån?
Celldelning eller kloning på redan befintligt skräp? Nåt sånt måste det ju vara. 
 
Nä, nu får jag försöka muntra upp mig med en kopp kaffe och en kanelbulle.
 
Förresten, varför går det inte att redigera texten? Det ser ju helflängt ut emellanåt.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-06-15 09:30:39

jo, det är märkligt hur endimensionellt det mesta framställs. Jag har haft diskussioner med en kurskompis om att chefer också är människor med mänskliga svagheter och behov. Det gick inte heller riktigt fram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela