varvetrunt.blogg.se

Närmast mitt hjärta.

Publicerad 2013-06-29 15:49:43 i Allmänt

Det blev inget besök på Burmans i dag. Det blev Övik och Hörnsjöns motionsspår istället.
Vilket härligt motionspår det är. Lagom kuperat med ett mjukt och fotvänligt underlag. Välskött!
Jämför jag med spåret här i byn så blir man ju lite less. Kramfors som vill vara en hälsokommun, har en del att lära av sin norra granne. Helt klart. 
 
Min tid blev bara ungefär 4-4,5 minuter långsammare än för en så där 25 år sedan.
Vet inte vad det säger, men nog blir man framförallt långsammare med åren, och syreupptagningsförmågan avtar visst med ca 10 procent per decennium. Det är bara att acceptera. Tidens tand är obeveklig, men visst bidrar träningen till att skjuta på den en aning. Det ska vara forskarbevisat. 
Jag blev i alla fall väldigt nostalgisk när jag sprang i spåret. Det ligger så fint runt Hörnsjön.
Synd att det är lite för långt dit, för att jag ska kunna träna där regelbundet.
Men jag får passa på när jag har något ärende in till stan.
 
Närmast mitt hjärta, ja där bor ju mina 3 barn. Så är det bara.
De är på något sätt alltid närvarande, även när de är frånvarande.
Det senare tenderar ju att öka med åldern. Deras alltså. De skapar sig egna liv, vilket är precis som det ska vara.
Förhoppningsvis på sina egna villkor. Om det nu är möjligt. Det finns alltid så många om och men med en tillvaro.
 
Men alltså, vad det har börjat brumma i mitt högra öra. Kan det vara tinnitus månne?
Jag lyssnar ju rätt mycket numera via lurar, men jag tycker inte att ljudnivån är speciellt hög.
Dessutom har jag ju bra grejer så det blir ju inga vassa eller skarpa toner.
Nåja jag får väl se....
 
Under tiden kan jag väl lyssna på den här "gamla" favoriten, som handlar om mannen som ligger på sjukhus med cancer i kroppen och minns tillbaka.
http://www.youtube.com/watch?v=xtE4IwcSr88
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela