varvetrunt.blogg.se

Prinsessbröllop

Publicerad 2013-06-08 18:47:22 i Allmänt

Prinsessbröllop i dag. Trevligt för henne, ointressant för mig.
Det summerar väl min inställning rätt bra. Förstår dock om andra vill intressera sig. Lite glamour piffar alltid upp vardagen. Till och med när den så att säga inte är självupplevd.
Fast jag själv föredrar förstås  "the real thing".
Bäst att tillägga att jag nu inte menar eget bröllop. Det har jag åtminstone haft ett för mycket av...
 
När det gäller statsskicket är jag ointresserad republikan. Med andra ord låt monarkin dö sotdöden.
Men det är ingen fråga som intresserar mig. Hela samhället är ju mer eller mindre uppbyggt på arv och miljö.
Att bryta upp det på något sätt, är viktigare för mig. 
Har man oturen att födas med föräldrar som är lågutbildade och har uselt betalda lågstatusjobb, är chansen liten att man ens kommer så långt som till högskola. Ofta slutar det nog med avbrutna gymnasiestudier.
 
Nåväl
 
 

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2013-06-11 21:52:25

Tror inte att du har helt rätt där. Även lågutbildade vuxna kan puffa på sina ungdomar så att de får ett bättre vuxenliv än vad de själva har haft.

Svar: Ja visst finns det undantag, men statistiken säger motsatsen. Tyvärr
varvetrunt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela