varvetrunt.blogg.se

Samkväm

Publicerad 2013-06-17 16:00:09 i Allmänt

Jaha, det är väl lika bra att skriva nåt redan nu eftersom jag ska på ett samkväm i kväll.
Det ska bli trevligt. Samkväm på måndagskvällar är ju inte alltför vanliga heller. Det blir en fin start på veckan.
Hoppas att det fina vädret jag beställt levereras enligt överenskommelse.
 
Nåväl, dag nummer 2 på utmaningen lyder ....strax till vänster om mig.
 
Ja nu ligger jag i min säng och skriver det här. Försöker kurera min onda rygg. 
Till vänster har jag andra halvan av dubbelsängen. Vad jag nu ska ha en sån till när jag är singel kan väl funderas över. Jo där ryms mycket. Extrafilt att värma sig med kalla nätter. Senaste nuffret av Hifi-Musik och biografin om Bruce Springsteen. Den som heter något så orginellt som Bruce... Intressant och bra skriven.
Sist men definitivt inte minst. Då menar jag inte i volym räknat utan i "värde", fast det nog handlar om volym på sitt sätt. Min kombinerade d/a omvandlare och hörlursförstärkare Lead 100.
Den kopplar jag till usbporten på datorn och vips har jag högklassigt ljud i mina lurar. Ljudutgångarna på en dator är värdelösa, vare sig du tar ljudet via hörlursutgången eller usb. D/a omvandlaren ersätter datorns ljudkort.
Utan den skulle jag överhuvudtaget inte bry mig om att lyssna på musik via datorn, så den är nog en av mina viktigaste ljudprylar. För det är sant det som stod i reklamen för några år sedan.
 
BAD SOUND KILLS MUSIC
 
Ja det är vad som finns till vänster om mig.
Jag hade gärna sett att nämnda prylar fanns till höger om mig i stället.
Å någon till vänster....
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-06-17 19:10:49

Men det är ganska härligt att kunna lägga sig tvärs över sängen,
om man nu skulle vilja det.

Postat av: irene

Publicerad 2013-06-17 20:54:22

Hahahahaha! Du är fortfarande lika rolig, ju.

Postat av: A-L igen

Publicerad 2013-06-18 07:38:23

Får jag tipsa om din blogg, när jag skriver min?

Svar: jo, men det är väl ok
varvetrunt.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela