varvetrunt.blogg.se

Vad har jag gett mig in på nu då?

Publicerad 2013-06-16 21:41:44 i Allmänt

 
Ok då, mammselen och tantmammamatte. Jag testar väl den här utmaningen under de kommande 100 dagarna. Jag ska alltså skriva om ett redan utvalt ämne varje dag. Listan finns här nedan.
Utmaningen består väl mest i att lyckas behålla några läsare till the bitter end...
 
Annars har dagen varit en typisk söndag. Sovit länge, tvättat kläder, kollat på fotboll på tv, spelat betapet( med uselt resultat som oftast på söndagarna) och självklart sprungit en liten runda.
Inte mycket att orda om med andra ord.
 
Då till utmaningen dag 1. Återkommande drömmar har jag över tid haft många. Fast man ska kanske skilja mellan drömmar i vaket, och drömmar i sovande tillstånd. 
Det får bli en sovande dröm tror jag.
 
Vissa perioder drömmer jag om att jag köpt ett hus. När jag går runt genom rummen börjar det regna kraftigt.
Vattnet droppar från taket och det rinner efter väggarna. Det gäller att snabbt få dit hinkar. Vad den här drömmen "betyder" har jag ingen aning om, men den brukar återkomma i "oroliga" tider. Jag vaknar alltid lite ångestfylld efteråt och kroppen brukar värka så där lite allmänt.  Drömmen kommer förövrigt mest på morgontimmarna.
 
 

UTMANINGAR

1.    Återkommande dröm

2.     … strax till vänster om mig
3.    Grannen ovanför
4.    Det andra jag gör när jag kommer in i ett hotellrum
5.    Något jag absolut inte klarar av
6.    Vad gömde jag under trappan?
7.     Det här har jag lyckats glömma
8.     Om jag säjer apelsin, vad säjer du då?
9.     Banan jag minns
10.   En av mina barndomsvänner…
11.   Bästa fiskafänget
12.   Det jag läste senast, sid 38 rad 14, orden 5, 6, 7, 8, 9
13.   Om 7 år gör jag det här 15/4
14.   Närmast mitt hjärta
15.   Värsta semestern
16.   Om jag träffade kungen skulle jag…
17.   I mitt nästa liv vill jag återfödas som…
18.   Dit vill jag åka fast jag vet att det antagligen inte kommer att ske
19.   Det är svart och vitt med fläckar av rött
20.   Till en pannkaka går det 14 ägg?
21.   En fras på annat språk jag gärna skulle vilja använda i rätt sammanhang
22.   Dagens lunch
23.   Hörru jycken, det där än MIN blomrabatt!
24.   Mamma/pappa försökte lära mig att…
25.   Boken jag skulle vilja skriva 
26.   Min bästa utsikt
27.   Min senaste blunder
28.   Livet är som en …
29.   Om jag hade pengar
30.   Ett möte med ordningsmakten
31.   Husmorstipset jag använder regelbundet
32.   På mitt köksbord
33.   Där sätter jag aldrig min fot
34.   Om jag var skådis skulle jag vila spela…
35.   Drömslott
36.   Det värsta jag tillverkat
37.   Mitt/mina syskon
38.   Trädgårdslandet 
39.   Barndomslandet
40.   Skumma element
41.   I morgon kommer jag att…
42.   Kurt Wallander?
43.   När jag är på loppis brukar jag komma hem med…
44.   Precis just NU, eller rättare sagt för 15 minuter sedan…
45.   Mitt liv som blondin
46.   Träsmak
47.   Den högsta punkt jag nått
48.   Återanvändning/bättre begagnad
49.   Förra helgen
50.   Reklam jag faktiskt gillar
51. Det första jag gör när jag kommer hem från jobbet
52. Det här har jag alltid hemma i köksskåpet
53. En egenskap jag uppskattar hos andra
54. Finns det tillfällen då en nödlögn är ok?
55. Det här bjuder jag på då jag får oväntat besök
56. Mina krukväxter (gröna fingrar eller ej?)
57. Kloka ord som har gjort intryck på mig
58. Dessa tidningar/tidskrifter läser jag regelbundet
59. Så här gör jag om det blir stopp i avloppet
60. Jag är verkligen en morgon/kvällsmänniska
61. Något som gör mig glad
62. Något som gör mig arg
63. Hur jag lärde mig att simma
64. På det här stället skulle jag vilja vara "en fluga på väggen" och höra vad som sägs i rummet
65. Ett tillfälle då jag verkligen hade fel kläder
66. Ett riktigt missförstånd jag har råkat ut för
67. Här hamnar allt möjligt osorterat hemma hos mig
68. Mina rutiner (både vettiga och knasiga)
69. Något jag är stolt över att ha klarat av/genomfört
70. Något som verkligen fick mig att skämmas
71. Det vackraste språk jag vet
72. En bok som har gjort starkt intryck på mig
73. En människa jag verkligen litar på
74. Mina goda och dåliga miljöval
75. Ett exempel på ett ögonblick som jag minns väldigt starkt
76. En krydda jag gärna använder
77. Ovanligaste stället jag har sovit på
78. En historisk person jag skulle ha velat träffa
79. Ett djur jag är rädd för
80. Ett smultronställe jag känner till (riktigt eller symboliskt)
81. Det värsta ovädret jag har varit med om
82. Min favoritsysselsättning en regnig dag
83. En gång då jag kände mig modig
84. Då trodde jag att jag var med i dolda kameran
85. Det här är mitt system för böckerna i min bokhylla
86. Jag är ju ingen talare, men…
87. Den bästa doft jag vet
88. Om jag skulle hamna på platsen bredvid statsministern på ett tåg…
89. Mitt förhållande till IKEA
90. Om jag ser en huggorm på vägen…
91. Något jag vårdar ömt
92. Ett ljud jag tycker är obehagligt
93. Min teknik för att komma ner i vattnet och ge mig ut på en simtur
94. Det här har jag svårt att sluta äta när jag väl har börjat
95. En fråga jag aldrig har fått svar på
96. En utskällning jag minns
97. Jag som sopsorterare
98. Det mest udda husdjur jag har haft
99. Om jag hade en lögndetektor…
100.  Mina kunskaper om mode

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-06-17 09:00:42

HURRA!!!
Så roligt. Det ska bli ett nöje att följa dina "dagar".
Angående din dröm. Stora dyra investeringar...,(eller stora beslut),... ger ju lite ångest.
Att våga, och kanske vinna...

Svar: Ja kanske. Jag hittar själv inget bra svar. Undrar just vad vattnet symboliserar? Är det skadan det åstadkommer som är det viktiga?Vi får väl se om du härdar ut alla 100 dagarna. Men du är väl som jag, lättroad. :)
varvetrunt.blogg.se

Postat av: irene

Publicerad 2013-06-17 21:01:09

VÄLKOMMEN!!!!
Hus symboliserar ofta dig själv, outforskade rum (talanger?), källare (det undermedvetna)Dörrar att öppna, svårt att öppna (inre motstånd?) etc etc
Regn, kanske något utifrån som du inte kan påverka men som definitivt påverkar "dig" eftersom ditt "tak" inte kan stå emot. Du är inte så "tät" - kanske "tät" symboliserar det ekonomiska? Du sipprar väta - gråter - sorg och bekymmer...???

Tja, här har du en amatördrömtydares funderingar. Det är så himla kul med drömmar, tycker jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela