varvetrunt.blogg.se

Självinsikt

Publicerad 2013-11-18 17:06:08 i Allmänt

Minus 2.3 kg är resultatet efter 2 veckor. Det är jag väldigt nöjd med, speciellt efter helgens excesser.
Godis och glass i stora lass, men inga chips eller därtillhörande? alkohol. 
Jag förstår det inte riktigt, men sedan jag börjat min lilla diet har kärleken börjat köpa hem chokladkakor.
Hon kanske vill kolla upp min viljestyrka och karaktär, men det är väl i så fall lite sent påtänkt.
Jag menar, lägenheten har hon ju redan blivit av med.....så jag antar att jag kan frossa så mycket jag vill utan att behöva oroa mig för några följder. Ja åtminstone de omedelbara.
Men det är ingen fara att jag ska sabba vad jag inlett. Lite avsteg ökar bara målmedvetenheten, och dessutom gör det inte mig fixerad vid godsaker.
 
Ja förutom hon då.....
 
Efterspelet till lördagens match mot skellefteå känns märkligt. Man undrar varför Bert Robertsson verkar ta saker och ting så personligt. Kan det ha varit någon som rallade bakom Forsbergs rygg i vintras? Någon som kanske känner sin trovärdighet hotad? Någon som egentligen brottas med lite dåligt samvete?
Jag bara undrar.
 
Jag är ju ingen talare, men.... utmaning 86/100
 
Ja det är jag verkligen inte. Ska jag prata lite mera officiellt blir det liksom stopp och svetten rinner.
Jag minns med fasa alla föredrag man tvingades hålla i skolan. Ibland glömde jag bort att andas så att jag svimmade nästan av syrebrist. Jag fattade nästan inte vad jag sa och mina åhörare fattade ännu mindre.
Nä min omgivning bör vara tacksam för att jag fortfarande besitter en del självinsikter.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: irene

Publicerad 2013-11-18 21:01:27

...kan det möjligen vara så att hon tror att det finns större chans att hon får smaska i lugn o ro numera till skillnad från om du inte går på någon underlig diet...?

Svar: Nja, såå naiv är hon inte....
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela