varvetrunt.blogg.se

Smultron

Publicerad 2013-11-03 10:08:45 i Allmänt

Stilla söndagsmorgon. Kärleken jobbar trist nog, fast bara fram till 12,00, så jag får roa mig själv ett tag till. 
Det gör jag ju så bra förstås. Jag tycker ju nästan lika mycket om ensamhet, fast bara nästan. 
Solomon Burkes fantastiska dubbelcd Soul Alive förgyller förmiddan. Jag brukar kalla den för en "kärleksmässa", För kärlek är vad den handlar om, kryddad med en hel del "predikande" om hur vi män bör behandla våra damer.
Respekt är nyckelordet. Jag hoppas och tror att jag lever upp till det själv, men man måste alltid anstränga sig för att hålla "grytan" kokande och aldrig ta något/någon för given.
 
I fredagskväll var vi till Bygdegården i Östersjäland och lyssnade på lite blues serverat av Chuck Hall med band.
Efter en lite seg inledning fick bandet upp ångan efter pausen, och kvällen blev precis så bra som jag i förväg hade hoppats på. Det är riktigt trevligt att ha hittat ett bra vattenhål för god bluesmusik. Sådana behövs speciellt under de mörka lite trista månader vi har några stycken av på våra breddgrader.
 
I kväll ska vi besöka ett annat vattenhål, Fjällräven Center. MODO möter hv71 i sista omgången innan Karjala Cup uppehållet. Förhoppningsvis får vi se den nionde raka vinstmatchen, men hv71 verkar börja få upp ångan nu och alla sviter ska brytas någon gång. Men inte ikväll va?
Nästa besök i "lyan" blir på torsdag då Lars Winnerbäck spelar där. Det kan väl inte bli något annat än seger då också?
 
Utmaning 80/100 har titeln "Ett smultronställe jag känner till" (riktigt eller symboliskt).
 
Ja det går ju inte att undvika förstås. Där Inger för tillfället är...... så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela