varvetrunt.blogg.se

Fyndade...

Publicerad 2013-10-26 22:16:48 i Allmänt

Det blev Birsta idag. Vi fyndade lite på IKEA. En "kontorstol", och en byrå till sovrummet. Det har ju uppstått vissa lagrings och förvaringsproblem i huset nu under hösten. Nu hoppas jag att de åtminstone till viss del blivit lösta. 
Gissar dock att ytterligare en byrå kommer att införskaffas.
 
Det var rätt mycket folk där i dag, Men ändå tyckte jag att det kändes lugnt, trots att det är löningshelg.
Förklaringen är nog att en viss Ledin är där i morgon. Nu menar jag förstås inte Per som lirar i luleå......
Men alltså, jag fattar inte varför folk går bananas över Ledin. Svaga melodier och en aning tramsiga texter, framfört av en medelåldersman som borde gå till en sång och talpedagog...... Medelålders och medelålders förresten. Han är väl äldre än jag.
 
På tal om luleå så vann MODO i kväll sin sjätte raka match. Ett fullsatt Fjällräven Center verkade explodera när Tambellini satte 3-2 i förlängningen. Härligt! Man skulle definitivt vart där..
MODO verkar ha fått igång sitt spel på allvar nu. Än märks inte tappet av Salmela till hv71. Dessutom ska både Ritola och Lehtivuori vara på väg tillbaka efter sina skador.
Luttrad som jag dock är tar jag inte ut något i förskott, utan hoppas bara lite stillsamt på en säsong utan hot om att hamna i kvalserien till våren. 
 
I morgon blir det vintertid och passande nog tänker jag slänga på vinterdäcken i morgon. Visserligen fortsätter "värmen" ett tag till, om man nu ska tro på SMHI, men för den skull kan det bli en del halka till och från.
 
En historisk person jag skulle velat träffa, lyder utmaning 78/100
Som vanligt när man ska välja ett alternativ blir det svårt. Undrar varför? Kanske för att alternativen är så många, eller för att livet lärt en att väldigt lite är svart eller vitt. Det finns alltid så många om och men, och så vill man ju alltid sticka ut lite och inte vara så förbaskat vanlig. Fast vanlig är precis på pricken vad de flesta är. Så även jag.
Men om jag ska hålla mig till ämnet så väljer jag två, eftersom de på något sätt hör ihop. Jesus och Muhammed.
Skulle vilja fråga dem om de verkligen inte kunde förutse vad som skulle komma att ske i deras och deras guds namn. Jag menar lite människokunskap borde de väl ha haft och därigenom kanske formulerat sig på ett litet annorlunda sätt.
Borde de inte även ha uttryckt att allting inte ska tas bokstavligt. En eller annan smiley i Bibeln eller Koranen hade nog inte varit helt fel.

Kommentarer

Postat av: Annelise

Publicerad 2013-10-26 23:20:29

Nu är ni ett etablerat par. Att besöka IKEA tillsammans är det ultimata testet. Gratulerar! :-)

Svar: Ja nu har vi varit på IKEA, husbilssemester, skivmässa, loppisar och renoverat tillsammans.....
Stig

Postat av: irene

Publicerad 2013-10-27 21:04:14

Jag avundas er och är glad för er. Och några smiley skulle inte ha varit fel - fast å andra sidan var budskapet rätt glatt även utan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela