varvetrunt.blogg.se

Guldkant

Publicerad 2013-10-22 20:52:35 i Allmänt

"Ovanligaste stället jag sovit på" Utmaning 77/100.
 
Här har jag inte mycket att komma med. Jag har sovit i en säng, fåtölj, tält, husvagn, husbil, under bar himmel.
I en skogskoja, på tåg, i en buss, bil osv. Men inget ovanligt, ja det förstås bak i "hatthyllan" på en gammal bubbla? Då var jag inte så gammal, eller stor för den delen. Men jag kommer faktiskt ihåg det. Det var under en resa med min farbror Hugo från Kiruna till Parakka. Det var inte så noga på den tiden med säkerhetsbälten. Om det ens fanns några. 
 
Fabian klarade den årliga hälsokontrollen med glans. Helt utan anmärkning med andra ord. Fick dock ett råd från "coachen" att kolla upp tändkablarna. När jag gasar blir det lite störningar på radion. Det är troligen någon tändkabel som orsakar det. Jag har själv funderat på att få det kollat fast av ett annat skäl. Jag tycker Fabian är lite törstigare än vad han borde vara.
 
På tal om törstig så var jag in på boa när jag ändå var i stan. Om nu Kramfors kan benämnas stad. Därom tvista de "lärde". En Lakka stod på önskelistan. En liten en smakade bra efter middagen. Lite guldkant i tillvaron kan behövas en regnig och mörk tisdagskväll i slutet av oktober.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela