varvetrunt.blogg.se

Rädsla

Publicerad 2013-10-29 20:22:36 i Allmänt

Ett djur jag är rädd för...  79/100
 
Mitt svar är.......katten. Ja inte rädd på riktigt kanske, men jag litar inte på en katt. Varför det är så det vet jag inte. 
Jag har inte haft något trauma när det gäller katter, däremot blivit klöst ett antal gånger. Fast det är kanske det som är traumat. Visst är kattungar söta, men det hjälper inte.
 
Dagarna rullar på annars, det är kanske därför det blir lite glest mellan inläggen. Ja som vanligt rullar väl inte dagarna ändå. Den här hösten har ju verkligen varit en förändringens tid för mig. Men enbart till det bättre är väl bäst att tillägga, annars kan det kanske missförstås. 
Vi har i alla fall äntligen blivit klara med att tömma hennes lägenhet, och därmed (efter diverse små kompromisser) slagit ihop våra påsar på alla plan så att säga. Om jag ska vara ärlig tycker jag att de två inblandade "kombattanterna" visat en samarbetsvilja utöver det vanliga och förväntade. 
Men fasen vad grejor hon, nej jag menar förstås vi, hade :)
Erikshjälpen tackade och tog emot.
 
Nu är november på gång. Årets mest onödiga månad. Mörk och trist. Dessutom har jag betalat restskatten. Kommer det snö blir det ljusare förstås, men då har vi snö åtminstone 5 1/2 månad. Minst en månad för länge enligt mig.  Nä november är en tid att liksom gå i ide och invänta vintersolståndet. Det är enklast så tycker jag. 
 
God Natt!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-10-29 21:07:21

Det är underligt det här. Rädd för katter.... det verkar mest män vara. I alla fall vad jag tycker mig ha märkt.
(Jag fattar inte riktigt varför. Klöst av en katt har nog alla kattägare blivit, mer eller mindre. Oftast av misstag i en rolig lek. Katter överfaller inte människor vad jag vet).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela