varvetrunt.blogg.se

Äsch då

Publicerad 2013-09-07 13:12:46 i Allmänt

Happ, i dag har jag som väntat fastnat framför anlägningen. Antingen med datorn i knät, eller med Arne Dahl: Europa Blues i händerna. Musiken har hittills bestått av Rolling Stones: Still Life (American concert), Israel Nash Gripka: 2011 Barn Doors Spring Tour, Rekyl: Levande I Lule, JJ Cale: Grasshopper och Bod Dylan: Hard Rain.
Det mesta gammalt och därmed på LP, dessutom liveplattor. Jag har ju en viss faiblesse för dylikt.
Jag passar på att ta igen lite örongodis när jag är ensam. Inte för att jag inte kan lyssna när pinglan är hemma, utan mera för att då är det mycket annat som händer.  
Jag är inte så nördig som jag trodde med andra ord. Mycket blir ju i brist på alternativ så att säja.
 
Det kändes bra att köra lite Hit igår. Intervallerna blev på cirka 20 sek med lite olika längd på vilotiden. Dock aldrig en stillastående vila. Allt gjorde jag i hallen. Övningarna var mestadels jämfotahopp och löpning på stället.
Mer avancerat än så behöver det inte vara, bara det är rejält pulshöjande. Det var det...
Passet totala längd blev cirka 15 minuter.
Det blir ett nytt pass i eftermiddag när lunchen bestående av en burk tonfisk, ett äpple och en banan har satt sig.
Sedan ska det väl bli en rejälare middag, men med ett minskat intag av kolhydrater.
 
Så här gör jag om det blir stopp i avloppet.  59/100
 
Ja först väntar jag väl någon dag på att det ska lösa upp sig av sig själv, vilket det sällan gör.
Sedan fixar jag väl det med det som står till buds hemma. Jag har ingen universalmetod för sånt.
Ja mer än att avvakta förstås, men det hjälper ju som sagt inte.
Lyckas jag inte fixa det så lyfter jag telefonluren. Hantverkarna ska ju också leva....
 
På tal om hantverkare så verkar Fabian blivit lite krasslig. Verkar vara någon "inflammation" i "frambenen", ja eller så kan det vara bromsbackarna som ligger på. Bromskivorna blir i alla fall varma och det rasslar när jag kör.
 
Det är så kul med bil...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela