varvetrunt.blogg.se

Jokkmokk

Publicerad 2013-09-11 19:37:35 i Allmänt

Nu är vi i Jokkmokk och står ute i Skabram på en camping. Efter 2 nätter mitt ute i vildmarken är det dags för lite tid i civilisationen. Hittintills har resan gått bra. Vi åker fram i krypfart och sover länge på morgnarna. Stannar ofta och fikar. Vi sätter nog något sorts rekord i slisk gissar jag. Snart måste jag nog släppa ut ett hål på livremmen.
 
Om vi sett nåt? Nix, bara djupt i varandras ögon....nä jag skojar bara. Vi sitter framför datorn som vanligt. Jag med hörlurarna på mig lyssnandes på musik via Spotify, och så kommunicerar vi via skype. Skojar nog fortfarande eftersom nätet fungerar bristfälligt ute i obyggderna. Det förstnämnda är nog det som gäller, fast det skulle jag aldrig erkänna. Folk kan ju få för sig att jag fallit för nån brud från Rödvattnet....
 
Husbil verkar vara min grej. Det är precis så bra som jag på förhand inbillat mig. Jag vet inte om vi bryr oss om att komma tillbaka. Vi kanske gör som i "Busschauffören som tänkte vafan"... en saga av Tage Danielsson.
Synd bara att de är så ohemult dyra bara, så att äga en får ingå i mina drömmar en lång tid framöver antar jag.
 
Man hamnar på något sätt i någon sorts bubbla när man reser på det här sättet. Lite avskärmat från yttervärlden.
Men det är det som är grejen på något sätt. Ladda batterierna utan att vardagens bekymmer och oro tränger på.
Hårt sagt så klarar sig nog Syrien precis lika bra eller dåligt utan oss. 
 
Fan vad hon snor chips av mig, hon har ju en egen påse....
 
Nåväl, Sverige vann visst över Kazakstan i går kväll, och SHL startar till helgen. MODO genrepade i går med uselt resultat. Men man brukar ju säga uselt genrep ger en bra premiär. Men trots det är det väl det enda jag för närvarande oroar mig över. växjö borta är inget man leker med.
 
Utmaningarna får stå på tillväxt tills jag är tillbaka i selen igen.

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-09-12 09:36:22

Det är det som är det fina med att fina bort från hemmet under semestern. Det blir semester helt enkelt.
Inga hemmamåsten eller omvärldsmåsten finns. Bara just nu, just här.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela