varvetrunt.blogg.se

Mina krukväxter

Publicerad 2013-09-01 13:27:28 i Allmänt

Dagen utmaning är det väl bäst att börja med innan något annat dyker upp i skallen, och jag glömmer bort den.
Det är alldeles för  lätt när man tillhör den delen av mänskligheten som mest tänker med reptilhjärnan. Det ska gudarna veta...
 
Mina krukväxter har väl inte haft det så lätt genom åren kan jag väl säga. Så gröna fingrar har jag nog inte.
Däremot har jag ofta gröna tår, ity att jag gillar att klippa gräset barfota.
Men det hör väl inte till tanken med dagens utmaning kan jag tänka.
För närvarande har jag två stycken växter, som jag tyvärr inte har en aning om vad de heter. De är gröna kan jag säga som hjälp, ifall någon vill drista sig på en gissning. Sedan behöver de inte vattnas så ofta. Vissa perioder inte alls.
Men när dessa perioder infaller har jag inte heller någon aning om, så för säkerhets skull får de väldigt lite....
Jag vill ju inte dränka dem.
Min syster har skänkt dem till mig i vetskap om mina tillkortakommanden på området.
Hon sa nåt om att de här går knappast att få ihjäl. Trots det så lever de tämligen farligt.
Men jag gillar att ha blommor i mina fönster. Uppväxt med det som jag är. Jag ska nog bara inte ha ansvaret för dem.
 
Gårdagseftermiddag och kväll var vi på bluesfesten i Bygdegården i Östersjäland. Det var som väntat bra.
Vilken uppsjö det verkar finnas av duktiga musiker i det här landet. Lisa Lystam Band med en suverän munspelare i Micke Fall, är ett ungt gäng med en egen frisk syn på det här med blues och hur det ska låta. Gamla bluesstandards fick nytt liv med andra ord. 
Maxi Dread & The Mighty Peppers bjöd sedan på fullt ös. Jag trodde nästan att Maxi Dreads gitarr skulle brinna upp innan det var slut. 
 
Mer sånt till folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela