varvetrunt.blogg.se

Sammanhang

Publicerad 2013-09-03 19:56:05 i Allmänt

Dagen har väl varit som den brukar. Jobb, löprunda osv. Med andra ord en helt vanlig tisdag i början av september.
Vi ska tydligen få en ny släng av varmt väder i slutet av veckan.  Det är härligt, men bara det inte innebär att veckan därpå blir usel. Det är ju då vi åker på våran husbilssemester. Men samtidigt så är ju det inget att hänga upp sig på. Vädret alltså. Det blir som det blir och det ska bli trevligt vilket som.
 
Löprundan gick bra. Löpglädjen är definitivt tillbaka. Mitt träningssällskap genrepade inför Tjejmilen till helgen.
Jag är lite avis att jag inte kan följa med. Inte för att springa kanske utan mera för att inventera diverse skivbörsar.
Det är ju nåt år sedan jag gjorde sista rejäla genomgången, och nu har jag ju också vinylen att plöja igenom.
Nåja, jag får hålla mig till den 6/10 då det är skivmässa uppe i Umeå.
 
I morgon blir det en liten sovmorgon då ett apt väntar på eftermiddagen. Passande den här gången då damen jobbar kväll. Ibland stämmer arbetstiderna. Men jag ska inte klaga, det blir ju så här när den ene jobbar helger och kvällar, och den andre dagtid måndag-fredag. Det vet jag ju redan från start.
I en tidigare relation hade vi två dagar tillsammans på 10 veckor. Inte så lyckat kanske, och framför allt kanske ett tecken på att något var på upphällningen. 
Men det där är historia sedan länge...
 
Utmaning nummer 57: Kloka ord som gjort intryck på mig.
 
Sportintresserad som jag är ligger ju visdomsord som t ex "Bollen är rund", eller "Må bäste man vinna" nära. Plattityder i kvadrat förstås, men i botten finns en stark ödestro. Vilket är lite motsägelsefullt då när det gäller idrott. Man ska ju alltid tro att man ska vinna. Gör man inte det, utan är mera realistisk, brister man i inställning och behöver en mentalcoach. Det tycker jag iofs att många behöver, fast av omvänd anledning så att säga.
 
"En spelare är aldrig större än laget". Det tycker jag är något att ta fasta på. Något jag tycker är en bra devis att följa. Blomma upp måste man få, men samtidigt ska man inse att det alltid finns något som är större än en själv
Det här gäller nog i de flesta av våra sammanhang, där idrotten är bara en liten del.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annelise

Publicerad 2013-09-03 20:11:20

Synergi - helheten är större än summan av delarna.

Svar: Precis
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela