varvetrunt.blogg.se

Sista etappen

Publicerad 2013-09-15 18:36:40 i Allmänt

Nu sitter jag på campingen inne i skellefteå. Vet inte vad jag ska tycka om det egentligen då skelleftekraft arena är närmaste granne. Ah, det får väl gå för den här gången.
 
Gårdagen bjöd på omsom vin och vatten. Ja mest vin tycker jag då,fast jag inte drack en droppe dylikt.
Om jag ska avhandla "vattnet" först så var husbilen högre än "taket" på OKQ8 i Pajala....
Nog sagt om det.
 
"Vinet" var mötet med moster och hennes man, och invitationen att käka en formidabelt god älgköttsoppa tillsammans med i stort sett hela byn. Kocken var förresten Bror, min mosters man.
Efter det hälsade jag på min morbror Tage, som på grund av diverse krämpor tyvärr inte kunde närvara vid köttsoppemiddagen. Vi hade med oss en tallrik till honom.
Ett trevligt möte om än lite sorgligt. Det är inte alltid roligt att bli gammal.
Innan Inger och jag drog vidare, var vi in i morfars hus. Det är nu tämligen nyrenoverat av moster och hennes man. Det är gjort med varsamma händer, och till exempel ommålat utvändigt i så att säga originalfärgen. 
 
När vi åkte vidare kändes det lite tungt inom mig. Tydligen har jag mer känslor för trakten än vad jag på förhand trott. Tornedalen är en fin del av Norrbotten och en stor bit av mina rötter finns ju där.
 
I dag har vi åkt en bit genom Finland bara för kul. Vi åkte över i Övertorneå och tillbaka till Sverige kom vi via Haparanda. Vi resonerade lite om att göra en längre semestertripp genom Finland någongång framöver.
Det vore säkert intressant och roligt.
 
SHL brakade igång i gårkväll och MODO började med en seger i förlängningen borta mot växjö.
Det var en bra start, och förhoppningsvis är lagets formkurva den här säsongen något jämnare än de senaste säsongerna. Jag vill inte bli alldeles gråhårig innan jag nödvändigtvis måste.
Men oavsett hur det går är säsongerna oftast en form av "Golgatavandring" innan slutspelet tar vid......
 
I morgon går sista etappen på vår lilla semestertripp. Det enda som är inplanerat är ett stopp i Umeå för ett litet besök på Burmans. Sedan bär det av hemåt och det jobb resten av veckan.
Det ska nog bli bra det också, även om jag verkligen njutit av de här dagarna med Inger.
Men förhoppningsvis ska vi ha många sådana kvar att se fram emot.
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-09-15 19:31:37

Jaa du, tror du att känslorna för hembygden någonsin försvinner? Oftast känns det i hjärteroten när jag lämnar trakterna efter ett besök...

Svar: Nä de försvinner nog aldrig och kanske de ökar när man blir lite mindre ung...
Stig

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-09-16 17:29:46

Lite mindre ung... var orden... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela