varvetrunt.blogg.se

Tabu

Publicerad 2013-09-24 17:55:10 i Allmänt

Vissa dagar på jobbet går det hur trögt som helst, och man hinner knappt nåt känns det som. I dag var det en tvärtom dag. Det mesta gick lätt och effektiviteten var hög. Det färgade av sig på min löprunda. Höstens bästa hittills skulle jag vilja påstå. Tekniken funkade och benen knatade på bra, fast nog fasen har jag tappat rejält under de här senaste månaderna. Men i grunden gör det inget. Jag ska ju inte tävla utan bara må gott.
Inte för att de är motsatser, men ändå...
 
Utmaning nummer 65/100  Ett tillfälle då jag verkligen hade fel kläder.
 
Det vet jag inte om jag haft någon gång, även om det kan finnas någon som påstår att det har jag ständigt.
Mitt klädintresse är verkligen inte stort. Jag tar det som hänger närmast utan större eftertanke. Den enda regel jag har är att så kallade myskläder är tabu vid all form av shopping. Även när jag handlar på närmaste mataffär.
Ja de är nästan tabu utanför min tomtgräns.  Jag erkänner dock att jag tummade en aning på det under vår husbilssemester. Kan väl vara förlåtet kanske. Fast en aning skämmigt förstås.
 
Ja i övrigt går väl dagarna som de ska. Sakta men säkert kommer kärlekens prylar hit, och eftersom det finns ett begränsat utrymme måste något plockas bort. Det känns bara bra. Livet blir liksom förnyat på många områden.
Tänk, nu har jag blommor i fönstren....bara en sån sak.
 
Förresten, visst är väl hösten bra härlig med sina kontraster. Ena dagen skyfall, andra dagen sol och varmt, sedan grått igen. De fina dagarna får sitt rätta värde på något sätt. Under sommaren tas de ju för givna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela