varvetrunt.blogg.se

Tröst

Publicerad 2013-09-06 16:00:20 i Allmänt

Redan fredag och nu är det bara en arbetsdag kvar till våran "lillsemester". Det är något att se framemot nu när jag "tvingas" vara ensammen och "lida"hela helgen. Tjejmilen är det som lockar pinglan. Bra tycker jag ju egentligen, för allt som rör motion är trevligt och bra förstås. Egna liv bör man ju dessutom ha, allting växer sig starkare då.
 
På tal om motion så visade vågen inga roliga siffror i morse. Så nu är det slutfrossat ett tag framöver.
Tänk om man lika lätt gick ner de kilon man på nolltid lägger på sig . Men knappast. Det du lägger på dig i lättja, ska du tvingas "pina" bort. Säkert den där Luthers fel.....med andra ord: På med tagelskjortan.
Fast tanken på att frossa i tonfisk, direkt ur burken, känns ju inte helt oangenäm förstås....
 
Jag har ledsnat lite på att kuta kilometrar i elljusspår. Tror jag ska lägga om träningen lite. Köra mera korta men intensiva intervaller, och kanske bara någon gång i veckan köra lite längre.
Det ska ju dessutom vara modellen för att få till en högre förbränning. Kan bli intressant att testa i varje fall.
Men det finns inga genvägar när det gäller viktminskning. Ät mindre och minska på sockret!
Från och med i dag!
 
Dessa tidningar/tidskrifter läser jag regelbundet. Utmaning nr 57
 
Tidningar gillar jag, helt klart. Papperstidningar ska jag väl säga. Har jag en sådan läser jag den från första till sista sidan. Nätupplagorna skummar jag bara lite lätt. Artiklarna är oftast alldeles för ytliga och med braskande, ofta missvisande rubriker som något sorts lockbete. 
Tack och lov  är jag ingen komplett idiot som behöver ledas in i fållan, så därför avstår jag allt oftare nätupplagornas parodier på papperstidningen. Följer mestadels bara deras målservice....
 
Den enda tidning/tidskrift jag regelbundet läser är Hifi & Musik. Den har jag prenumererat på i snart oräkneliga år nu. Fortfarande håller den en hög nivå och blandar stort och smått på ett bra sätt. Prylar och musik i en salig blandning, även om jag skulle önska att musikbiten fick ta större plats.
 
På tal om prylar ja....förra gången damen var bortrest tröstade jag mig med en ny vinylsvarv.
Undrar just om jag behöver tröstas den här gången också?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela