varvetrunt.blogg.se

Semester

Publicerad 2014-07-12 08:54:01 i Allmänt

Stilla lördagsmorgon. Kärleken sover fortfarande. Jag själv har som alltid lite svårt att varva ner de första semesterdagarna. Vaknar ofta betydligt tidigare än jag själv vill. Men det gör inget för jag är lite på gång att springa en liten morgonrunda. Det ska det bli mycket av under min semester. Kroppen är riktigt sugen känns det som. Åtminstone i skrivande stund. Vi får se hur länge det håller i sig. Lättja är ju, som bekant, vanebildande.
 
Årets semester har varit extra efterlängtad. Vår första ihop. En hel del konkreta och ännu mer lösa planer finns över hur den ska tillbringas. Det enda jag kan säga inte kommer att ske är häng och pressande på stranden. Urtråkigt i min/vår bok. Dessutom har jag ingen längtan efter malignt melanom.
 
Ikväll går matchen om bronset i VM. Brasilien-Holland möts i en vanligtvis avslagen historia. Tror dock att framför allt brassarna är revanschsugna efter sitt våldsamma och säkert mycket smärtsamma debacle mot Tyskland i semifinalen. VM har väl varit hyfsat roligt att se. Gruppspelet bjöd på en hel del kul fotboll, med semin mellan Argentina - Holland som motpol. Där tog det över 80 minuter innan Argentina fick i väg ett skott mot mål...
 
Nåväl, nu är det dags att logga ut och ge sig ut på min löprunda

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela