varvetrunt.blogg.se

Skuleskogen

Publicerad 2014-06-16 17:02:20 i Allmänt

Redan midsommarveckan och därmed bara fyra veckor kvar till semester. Lite trist är det för de som idag påbörjade sin semester. SMHI verkar vara lite njugga förnärvarande med plusgraderna. Katterjokk fick visst 3 cm snö i natt. Midsommar ska visst inte heller bjuda på nämnvärt bättre väder. Nåja, det lönar sig inte att gnälla, även om det ibland är nog så skönt.
 
Helgen som var, bestod till största delen av skogsvandringar runt om i nationalparken. Lördagens runda gick till Slåtterdalsskrevan med utgångspunkt Entre syd. Den lite jobbigare vägen. Men det var kul ändå, eller kanske just därför. En eller annan "strapats" är aldrig fel. Sammanlagt knatade vi nog en mil eller så över stock och sten, och fick njuta av fantastiska vyer som extra belöning.
Vi som vandrade var Inger och jag, plus mina grabbar.
 
På söndagen tog vi vägen från Entre Väst ner mot Skrattaborrtjärn. En ganska så lättsam tur på några km enkel sträcka. Där avnjöt Inger och jag  våran lunch. Stekt fläsk och korv, med stekt potatis till. Det är kanske min absoluta favoriträtt. Den ska helst avnjutas utomhus, tillagat på trangiat. På vägen tillbaka tog vi en extra sväng bort till Lillrutenstugan. Där bestämde vi oss för att någon gång framöver övernatta.
Söndagens lilla tur fick vi ha för oss själva. Det fanns annat som lockade grabbarna.
Ja eller så var de lite trötta i benen.........
 
FotbollsVM rullar på. Jag kan inte säga at jag följer det så intensivt numera utan väljer mina matcher med omsorg.
T ex Tyskland mot Portugal om en timme eller så. Med 64 matcher på en månad, blir det åtminstone för mig för mycket av det goda. Till slut ser man inte skogen för alla trän, så att säga....
Sedan ska jag väl erkänna att det ständiga filmandet och fuskandet som spelarna håller på med, får mig att tappa lite av intresset.
Märklig moral som utvecklats inom fotbollen. Märklig  eftersom det anses fullt ok bland supportrar och inom media..  Hur fan kan man jubla över en seger man fått via att filma till sig en straff? Hur kan den segern vara värd nåt?
Mycket trist i min bok.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-06-16 21:19:24

skuleberget och dess omgivningar är vackert. Själv har jag en gång gått upp på berget, fast nu var det länge sedan.
Slåtterdalsskrevan har jag läst om nyligen. skulle vara roligt att gå där. Få se om det blir tillfälle i sommar.

Svar: Ja gör det om du får möjlighet. För oss som bor här är det nästan ett obligatorium. Det är verkligen mödan värt.
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela