varvetrunt.blogg.se

Efter sin tid

Publicerad 2014-11-22 12:30:00 i Allmänt

Lördagsmorgonen är lite kall med några minusgrader, men solig. En skata sitter på grannens uthus och kikar ner mot mitt fågelbord där fågelmaten lyser med sin frånvaro. Jag kanske ska köpa lite frön och lägga ut, men problemet för skatan är att maten är avsedd för småfåglarna. Fast i och för sig bryr sig väl inte skatan om det, så problemet är nog snarare mitt. Dagen har börjat i stillhetens tecken. Hon uppe i sovrummet läsandes. Jag framför anläggningen lyssnandes. Dagens första musik blev Totta Näslunds box: Mil efter mil. 10 fantastiska cd som speglar mannens karriär. Jag lyssnar på dem i baklänges ordning. Fast hela boxen hinner jag ju inte. Liiite social får jag väl försöka vara innan hockeyn tar vid i kväll. Efter hockeyn lär jag inte vara på min bästa sida. Mästarna står för motståndet och då vet man väl på förhand hur det brukar gå. Möter man ett lag som spelar på nästan exakt samma sätt som en själv, gäller det att ha lika bra spelare eller bättre. Det har inte MODO. Men för all del. Jag hade ju fel i torsdags inför linköpingsmatchen. Har det gärna igen. Men inte ens två flugor gör en sommar.... Gårdagskvällen var det åter dags för att besöka Mats o Karin. Åter ett bra band som spelade, Ida Bang & The Blue Tears. Höjdarkväll blev det med god musik, mat och dryck i trevligt sällskap. Nä det blir nog inte så många knop gjorda i dag känns det som. Såvida inte kärleken har andra planer i bakfickan, men det tror jag inte. Får väl ändå försöka ta mig en liten promenad under eftermiddagen. Kaffet börjar nämligen ta slut. I morgon är det åter dags för ett träningspass. Känns som om jag kommit igång på riktigt åter igen. Fast nu med styrketräning i huvudsak. Att träningen ger resultat märkte jag snabbt i jobbet. Det är nämligen ingen sinekur att moppa en massa kvadratmeter med garnmoppar. Det kan jag meddela. Blöta väger de en hel del på tröga golv. Jag har nog städutrustning a´la 80-90 tal. Ska man sedan hänga en massa blöta arbetskläder på tork, känns det rätt bra i armar och axlar när man går hem. 6 timmars arbetsdag är inte en minut för kort. När jag kommer hem blir jag ofta bara sittande. Jag kan förstå varför människor med tunga fysiska jobb ofta blir överviktiga. Man orkar oftast inte göra så mycket när man kommer hem. Blir ofta sittande framför burken eller nåt.... Så med andra ord behöver jag all träning jag kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela