varvetrunt.blogg.se

The return of....

Publicerad 2014-11-08 12:45:56 i Allmänt

Ja, så känns det åter som om det är dags att ta upp tråden igen, efter en lång och varm sommar(som det ju blev), en härlig/förfärlig höst och nu en begynnande vinter i antågande.
Kortfattat, om jag nu ska sammanfatta vad som hänt sedan sist, så flyttade alltså min äldre son ut i slutet av juni, den yngre flyttade in en mörk och regnig septemberkväll.
Så hushållets numerär är med andra ord oförändrat.
 
Jag har varit på några mindre roliga hälsokontroller. Den ena är utredd och klar med ett bra besked. Den andra får jag svar på måndag förmiddag.
Lite orolig är jag, men hoppas och tror på det bästa. Det är väl det här sistnämnda som är "förfärligt" ska jag väl säga.
 
Hösten kröntes självklart med att vi gifte oss. En fantastisk upplevelse och ja, det blev bättre. Det är nämligen många som frågat mig just det, om det blev bättre sedan vi giftermålet. Jag vet inte vad de förväntar sig för svar, men svaret är ju ja, om det nu är möjligt.
 
Sedan har väl livet rullat på som vanligt med jobb och fritid. Löpningen har jag lagt på hyllan. Kanske inte för alltid, men för stunden. Jag drabbades under sommaren av ständiga skador i min ena vad. Kallas visst för "gubbvad". Bristningar på samma ställe.
Det gick bra att springa några km, men sedan brände det till i vaden och jag fick haltande försöka ta mig hem. När detta scenario upprepats tillräckligt många gånger fick även den här tjurskallen nog och tvingades ge upp.
Så nu har jag börjat med lite  styrketräning istället. Kör väl lite lättare pass tre gånger i veckan. Riktigt kul faktiskt , speciellt som kärleken och även den hemmaboende sonen hänger på. 
 
Ja nog nu om det som varit,nu ser jag bara framåt. Ja måndagen kan ju bli en vattendelare förstås, men innan det ska vi ikväll avnjuta lite god musik,  god mat och dryck hos "Mats o Karin". Vårt favorit musikställe.
Inger fyller år i morgon så det är självklart vem som får avnjuta den goda drycken. Jag sitter ju bakom ratten ikväll och vatten är gott det med....
 
Förövrigt så bjuder MODO på den sedvanliga "golgatavandringen" även den här säsongen.
Försvaret läcker periodvis som ett såll, men det kompenseras av och till med ett fullkomligt glimrande anfallsspel. Speciellt sedan William Nylander återvände. Några kilo till med muskler på honom och vi har en ny Peter Forsberg i vardande. Nu är jag mest rädd att någon uppsnurrad motståndare får nog och trycker in en checking from behind eller nåt. I senaste matchen mot HV71 syntes några försök. Trist.

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-11-08 19:16:05

GRATTIS! ropar jag högt så att ni hör. Så roligt att ni har gift er.
Och kul att du är tillbaks i bloggandet... jag tittar allt in emellanåt.
Lycka till i framtiden, både med kärleken och med hälsan.

Svar: Tack!
Stig

Postat av: irene

Publicerad 2014-11-08 22:59:35

Mycket STORT grattis!!! Sååååååå roligt!

Svar: Tack!
Stig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela