varvetrunt.blogg.se

Stan

Publicerad 2018-02-10 14:12:42 i Allmänt

OS började ju bra med Charlotte Kallas guld. Det gläder mig lite extra eftersom hon liksom jag är född i Norrbotten.
Ränderna går nog aldrig ur. Dessutom tror jag att det är bra att aldrig glömma varifrån man kommer.
Fötterna blir kvar på marken.

Pinglan har jobbhelg så jag får roa mig själv.
Trots att jag inte längre jobbar försöker jag ändå skilja på helg och vardag. Det känns bra på något sätt.
Antagligen för att vi människor är vanedjur och behöver rutiner.

I alla fall så tog jag en promenad efter tv-tittandet. Solen lyser så härligt och trots att det blåser rätt kraftigt blev det en ljuvlig promenad omväxlande efter vägar och skoterspår. Skoterspåret var lite mjukt så jag fick mig ett rejält träningspass.

Nu sitter jag och lyssnar på några plattor jag lånade i går på biblioteket . Öviks bibliotek. Inte visste jag att man kan låna av grannkommunen.  Men det kan man. Det är ju bra eftersom jag så sällan är inne i Kramfors. Säger jag att jag ska in till stan är det inte Kramfors jag menar, 
Är det ens en stad förresten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela